حوادث صنعت قارچ

تکذیب مسمومیت با قارچ در فارس

بستری چند شهروند به دلیل مسمومیت با قارچ سمی غیرواقعی است

تکذیب مسمومیت با قارچ در فارس، خبر بستری چند شهروند در بیمارستان‌های استان فارس به دلیل مسمومیت با قارچ سمی غیرواقعی است و تاکنون چنین موضوعی گزارش نشده و شایعات در این زمینه و بی اساس است.

به گزارش خبرگزاری هاگ- دکتر اکبر اجرایی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز،  ضمن اشاره به تماس‌ها و پیگیری‌های مکرر شهروندان با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به خبر شیوع مسمومیت قارچ‌های سمی اظهار داشت: نیاز است شهروندان از بازنشر خبرهای غیرواقعی پرهیز کنند.

مراقب قارچ‌های وحشی باشید

این پزشک همچنین در ادامه سخنان خود نسبت به مصرف قارچ‌های خودرو تأکید کرد: ضرورت دارد در صورت رفتن به دامان طبیعت، نه تنها از چیدن و خوردن قارچ‌های خودرو امتناع کنیم، بلکه نباید به آنها دست بزنیم و در صورت لمس باید از تماس دست با چشم، دهان و پوست خودداری شود و حتماً از قارچ‌های بسته‌بندی‌شده دارای تاریخ انقضا استفاده شود.

سوءتفاهم اتفاق افتاده!

این مقام مسئول با اشاره به تکذیب مسمومیت با قارچ در فارس و مسمومیت‌های ناشی از مصرف قارچ سمی در ابتدای فصل بهار امسال  ، گفت: تعدادی از هم‌وطنان پس از مصرف قارچ سمی و مسمومیت بعدازآن دچار اختلالات گوارشی شده، که به بیمارستان علی‌اصغر شیراز انتقال داده شدند و به نظر می‌رسد خبر در حال انتشار مربوط به همین مقطع زمانی و گذشته است.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز با یادآوری اینکه در ابتدای فصل بهار امسال به دلیل مسمومیت با قارچ سمی تعدادی از هم‌وطنان با مصرف قارچ سمی به اختلالات گوارشی مبتلا و به بیمارستان علی‌اصغر شیراز انتقال داده شدند که به نظر می‌رسد خبر در حال انتشار مربوط به همین مقطع زمانی و گذشته است.

این اخبار و گفته‌ها در حالی است که در طول روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر مسمومیت عده‌ای با قارچ در استان فارس و شیراز، روی شبکه‌های اجتماعی منتشرشده بود. امید است در شرایط این‌چنین دوستان به اخبار بی‌اساس دامن نزنند.

اخبار حوادث صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا