تکنولوژی در صنعت قارچ

تکنولوژی تولید قارچ در کشور لهستان

تجهیزات مدرن مورد استفاده تولید قارچ خوراکی

تکنولوژی تولید قارچ لهستان را در کلیپ تهیه شده تماشا کنید.

قارچ‌ها گیاهانی هستند که از قدیم همراه انسان بودند. سوابق فسیلی آنها به دوران پر کامبرین و دونین بر می‌گردد. تاریخ مصرف قارچ‌های خوراکی به‌عنوان غذا و دارو به زمانی بسیار دور می رسد و حتی انسان‌های نخستین از خواص ویژه این ماده غذایی اطلاع داشتند.

آزتک ها از قارچ‌ها به‌عنوان مواد توهم زا در فالگیری استفاده می‌کردند و قارچ را گوشت خدا gods flesh می‌نامیدند.

نوشابه مستی‌آور سوما نیز چیزی جز عصاره آمانیتا موسکاریای سمی نبوده که از گروه قارچ‌های کلاهکدار است. در کتب پزشکی هند باستان، سامهیتا این گیاه را به سه دسته خوراکی، سمی و دارویی تقسیم کرده‌اند.

امروزه با توجه به گسترش آگاهی مردم در مورد خواص قارچ مصرف این گیاه با استقبال فراوانی روبرو شده است. افزایش تقاضای این ماده غذایی سبب شد تا تولیدکنندگان به سوی مزارع و سالن های پیش رفته تولید قارچ روی آورند.

لهستان نیز یکی از تولیدکنندگان بزرگ قارچ در جهان است که به یمن وجود سالن های بزرگ پرورش قارچ و استفاده از تکنولوژی در این صنعت رشد چشمگیری  را تجربه کرده است.

همان طور که در کلیپ تماشا کردید تقریبا بیشتر بخش های کشت و پرورش قارچ به صورت مکانیزه صورت می پذیرفت. استفاده از تجهیزات به روز و پیشرفته می تواند علاوه بر افزایش کیفیت محصول تولید شده، حجم تولید را نیز فزونی بخشد.

استفاده از تکنولوژی تولید قارچ لهستان کمک نموده تا این کشور بخش زیادی از قارچ های تولیدی را به کشورهایی همچون انگلستان و سایر کشورهای اروپایی صادر کند.

این امر با توجه به موقعیت استراتژیک جغرافیایی لهستان یعنی قرار گرفتن در قلب اروپا شدت بیشتری دارد.

تکنولوژی در صنعت قارچ  را در رکاب هاگ تماشا کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا