جهاد کشاورزی

ثبت نام سامانه سماک دریافت کد محصول سالم آغاز شد

ثبت نام بهره برداران استان بوشهر در سامانه سماک دریافت کد محصول سالم کشاورزی و قارچ آغاز شد.

به گزارش هاگ به نقل از ایرنا بوشهر – معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد استان بوشهر گفت: همزمان با آغاز کشت محصولات زراعی ثبت نام ۴۰ هزار بهره بردار زراعی و باغی این استان در سامانه مجوزهای الکترونیکی کشاورزی (سماک) برای دریافت کد محصول سالم (Qr) آغاز شد.

کبری توکلی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: دستور العمل نظارت بر تولید و ارتقا سلامت محصولات گیاهی با هدف شناسه دار کردن محصولات در واحدهای تولیدی اعم از زراعی، باغی، گلخانه ای و قارچ خوراکی ابلاغ شده است.

وی اظهارداشت: در راستای واگذاری وظایف سیاست گذاری، نظارت و ارتقا سلامت محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی در حال حاضر مهمترین و اصلی ترین وظیفه این سازمان کمک به استقرار و استمرار امنیت غذایی و تضمین سلامت جامعه است.

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: در طرح ارتقا سلامت محصولات کشاورزی که با هدف پیشگیری و کاهش مخاطرات و آلودگی های تهدید کننده سلامت در محصولات کشاورزی همه بسترهای تولید شامل مراحل کاشت، داشت و برداشت همچنین انبارداری، بسته بندی تا صادرات شناسه دار می شوند و تحت نظارت این سامانه صورت می گیرد.

وی افزود: همزمان با راه اندازی سامانه سماک این سازمان اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی برای اطلاع رسانی به بهره برداران نموده است.

توکلی گفت: با پیگیری کارشناسان سازمان جهاد و سازمان نظام مهندسی استان همه گلخانه داران استان طی یک ماه آینده باید در سامانه سماک ثبت نام کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا