حرف ما در صنعت قارچ

جاده لغزنده است؟؟!!

روند نزولی بهای قارچ در بازار !!!

با عنایت به اتفاقات ناخوشایند و دلسرد کننده افت قیمت قارچ در چند روز اخیر و بر اساس اطلاعات و شواهد موجود، متاسفانه مزارع زیادی با خروج از فصل گرم و شروع فصل پاییز، افزایش تولید را در دستور کار خود قرار داده اند به شکلی که پیش بینی می شود از هفته آتی، حجم بار زیادی به بازار و مراکز فروش ارسال خواهد شد. بدیهی است در صورت عدم انجام اقدامی موثر و عاجل از سوی تمام آحاد خانواده قارچ کشور، روند نزولی قیمت ادامه دار شده و چه بسا شیب آن نیز از روند ایام گذشته بیشتر شود.
با این اوصاف جاده صنعت قارچ کشور در ایام پیش رو بسیار لغزنده و خطرناک خواهد بود.متاسفانه در این فرصت کم اقدامات و راه کارهای تاثیر گذار متعددی در اختیار نیست ولی فعالیت موثر و جدی تر شرکت چتر سفید (مجری طرح خرید تضمینی) در این ایام می تواند آرامش را بر بازار حاکم نماید.
از سوی دیگر تعیین یک قیمت حداقلی به اجماع رسیده از سوی مدیران مزارع و ابلاغ آن به نمایندگان فروش خود در مراکز فروش، منع نمایندگان از فروش کمتر از این قیمت تعیین شده و عودت بار مازاد به مزرعه در جهت هدایت آن به صنایع تبدیلی و حتی امحاء آن در شرایط خاص، می تواند اقدام دیگری در جهت ایجاد آرامش در بازار باشد.
لازم است همگان در این ایام ضمن کنترل بر رفتارهای هیجانی خود، حداکثر همدلی و همفکری را با هدف برگشت آرامش به صنعت قارچ کشور به کار ببندند.
منتظر راه کارهای پیشنهادی شما فعالان صنعت و همراهان همیگش هستیم.

سردبیر

راهکارهای ارائه شده در حرف ما در صنعت قارچ برای حل چالش های پیش رو از سمت تیم کارشناسان هاگ می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا