حوادث صنعت قارچ

جان باختن دوتن از كارگران قارچ دزفول

کارگرانی که شاهد حادثه بودند قصد ورود به محل را داشتند

جان باختن دوتن از كارگران قارچ دزفول، مدیرعامل شرکت قارچ جلگه دز ضمن توضیح درباره این حادثه ناگوار که منجر به مرگ ۲ تن از کارگران این شرکت شد، اعلام کرد: علاوه بر مرگ یک کارگر پیمانکار براثر سقوط در استخر مخصوص مواد مصرفی این شرکت، کارگر دیگری که برای نجات وی وارد استخر شده بود جان باخت.

به گزارش خبرگزاری هاگ- در این واقعه تلخ، ۲ کارگر پیمانکاری شرکت قارچ جلگه دز دزفول با ۲۹ و ۳۰ سال سن یکشنبه‌شب در استخر مخصوص مواد مصرفی این شرکت جان باختند.

غلامعلی اسلامی زاده در توضیحات بیشتر درباره جزئیات محل وقوع حادثه در این شرکت  گفت: یک قسمت در شرکت قارچ وجود دارد که مواد لازم برای کشت قارچ در آنجا فرموله می‌شود که حاوی کلش گندم، کود مرغ و پودر سنگ گچ خام است که این محل باید برای تخمیر آبگیری و اشباع شود.

این مدیر در ادامه توضیحات خود بابیان وجود چند نقطه زباله گیر در این بخش قبل از اتصال به استخر، بیان کرد: نقاط زباله گیر مرتب باید تمیز شود که باوجود توصیه‌های ایمنی که بارها تذکر داده‌شده همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی لازم برای کارگران، نقاط زباله گیر مذکور تمیزنشده و زباله وارد آن شده بود.

شرح حادثه

اسلامی زاده در ادامه توضیحات خود اظهار داشت: در حادثه یکشنبه‌شب یکی از کارگران پیمانکاری شرکت در حال تمیز کردن نقاط زباله گیر مذکور به دلیل نامعلومی در استخر سقوط کرده و فوت می‌کند ضمن اینکه یکی دیگر از کارگران نیز که برای کمک به وی وارد استخر شده بود نیز جان‌باخته است.

مدیرعامل شرکت قارچ جلگه در خصوص جان باختن دوتن از كارگران قارچ دزفول ادامه داد: دیگر کارگرانی که شاهد حادثه بودند به‌منظور کمک قصد ورود به محل را داشتند که برای جلوگیری از تلفات بیشتر از ورود آنها جلوگیری شد در غیر این صورت شاهد تلفات بیشتری بودیم.

علت فوت در دست بررسی

اسلامی زاده ضمن بیان این مطلب که در حال حاضر علت دقیق مرگ این ۲ کارگر مشخص نیست، تصریح کرد: ممکن است این کارگران براثر سقوط در استخر و یا گازگرفتگی گازهای متصاعد شده ناشی از تخمیر جان‌باخته باشند که علت آن توسط پزشکی قانونی بررسی خواهد شد.

لازم به ذکر است، حدود ساعت ۱۷: ۴۷ دقیقه دیروز یکشنبه غرق شدن ۲ کارگر شرکت قارچ به اورژانس ۱۱۵ دزفول گزارش شد که نیروهای اورژانس با اعزام به منطقه متوجه شدند این ۲ کارگر پیش از رسیدن آمبولانس جان‌باخته‌اند.

اخبار حوادث صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا