اخبار صنعت قارچصادرات قارچ خوراکی و دارویی

جزییات صادرات و واردات محصولات کشاورزی در خوزستان؟؟!!

به گزارش هاگ به نقل از ایسنا/خوزستان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از واردات ۱۲ میلیون و ۵۶۱ هزار تن انواع کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور از طریق خوزستان خبر داد.

محسن حسنی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به میزان صادرات، واردات و ترانزیت کالاهای کشاورزی در ۹ ماهه امسال، اظهار کرد: این فعالیت‌ها توسط ۱۱ پست رسمی قرنطینه در سطح استان به صورت شبانه‌روزی و در ۷ روز هفته انجام می‌شود. در این مدت، ۱۲ میلیون و ۵۶۱ هزار تن انواع کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور از طریق خوزستان به کشور وارد شد.

وی با اشاره به آمار صادرات و ترانزیت ۹ ماهه امسال افزود: میزان صادرات انجام شده، ۲۳۴ هزار و ۲۳۷ تن از پست‌های قرنطینه خرمشهر، آبادان، اهواز، دزفول، اندیمشک و گتوند و میزان ترانزیت کالاهای کشاورزی ۳ هزار و ۳۰۰ تن بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص کالاهای وارداتی گفت: کالاهای وارد شده به استان شامل گندم، ذرت، کنجاله، سویا، دانه، سویا، انواع ام دی اف، برنج و جو از مبدا کشورهای رومانی، آلمان، صربستان، استرالیا، روسیه، اوکراین، کانادا، ترکیه، تایلند و چین بوده که از طریق بندر امام خمینی (ره) و بندر خرمشهر وارد شده‌اند.

حسنی با اشاره به عمده‌ترین کالای وارداتی بیان کرد: بیشترین کالای وارداتی شامل ذرت به میزان ۵ میلیون و ۲۹۹ هزار تن بوده که از کشورهای برزیل، اوکراین، رومانی، صربستان، آرژانتین و ترکیه و از طریق بندر امام خمینی (ره) به کشور وارد شده است.

وی محصولات صادراتی را شامل انواع میوه‌جات تازه، سبزیجات خشک و منجمد، سیب زمینی، زعفران، سیر خشک، شلغم، شلیل، فلفل دلمه‌ای، قارچ، قیصی، کلم بروکلی، گردو و انواع گل‌های شاخه بریده عنوان کرد که از طریق بندر خرمشهر، فرودگاه اهواز و بازارچه مرزی چذابه به مقصد کشورهای کویت و عراق و از پست‌های قرنطینه‌ای اندیمشک، دزفول و گتوند به مقصد کشورهای اتحادیه اوراسیا صادر شده‌اند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به بیشترین محصول صادراتی گفت: بیشترین میزان صادرات به محصول هندوانه اختصاص دارد که به میزان ۴۵ هزار تن از طریق خرمشهر و دشت آزادگان به مقصد کشورهای کویت و عراق صادر شده است.

حسنی در خصوص کالاهای ترانزیت شده نیز عنوان کرد: در این مدت ترانزیت انواع محصولات انار، به، گلابی، پسته، پیاز، لیمو و نارنگی از کشورهای ترکیه، آذربایجان و افغانستان به مقصد کشورهای کویت و عراق در خوزستان انجام شده است.

وی با اشاره به میزان ضدعفونی محصولات صادراتی و وارداتی خوزستان خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۵۶۲ هزار و ۹۶۷ تن انواع کالاهای وارداتی به کشور و خرمای صادراتی استان، توسط شرکت‌های مجاز ضدعفونی به وسیله گاز فسفین و متیل بروماید، ضدعفونی و رفع آلودگی شدند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پایان گفت: تعداد دو هزار و ۴۲۳ برگه گواهی بهداشت نباتی در این مدت ۹ ماهه توسط همکاران ما در پست‌های قرنطینه برای صادرات کالاهای کشاورزی استان صادر شده است.

منبع: ایسنا

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا