اخبار عمومی و گزارش

جشنواره بین‌المللی آشپزی با قارچ خوراکی

حضور ۲۰۰ آشپز در جشنواره آشپزی با قارچ

به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، سیدانور رشیدی عصر امروز در جشنواره بین‌المللی آشپزی با قارچ که با حضور داوران بین المللی در پارک ملت شهر سنندج برگزار شد اظهار کرد: داشتن جامعه سالم نیاز به افراد سالم و شاد دارد.

وی تصریح کرد: برگزاری برنامه‌ها و جشنواره های مختلف در راستای ایجاد شادی و نشاط در شهروندان به عنوان یک اولویت مورد توجه شهرداری سنندج قرار گرفته است.

شهردار سنندج عنوان کرد: جشنواره بین‌المللی آشپزی با قارچ به همت انجمن صنفی تولیدکنندگان قارچ، شورا و شهرداری سنندج و جهاد کشاورزی و با مشارکت بسیار خوب مردم هنردوست و فرهنگی سنندج برگزار شد.

رشیدی با اشاره به تاثیر این برنامه ها در ایجاد شور و نشاط و ترویج فرهنگ استفاده از مواد غذایی سالم گفت: فرهنگ سازی در زمینه استفاده از مواد غذایی سالم در سبد غذایی مردم از اهداف برگزاری این جشنواره است.

به گفته وی، حضور فرزندان این استان در انجمن صنفی تولیدکنندگان قارچ بستر برگزاری این جشنواره را در شهر سنندج فراهم کرد و خوشبختانه شاهد مشارکت بالای مردم هم بودیم.

شهردار سنندج با عنوان اینکه شهرداری سنندج براساس وظیفه ذاتی به دو شیوه مستقیم و غیرمستقیم در برنامه ها و فعالیت‌های فرهنگی مشارکت می‌کند، گفت: در راستای برگزاری جشنواره آشپزی با قارچ کمیته‌های متعددی تشکیل شد و زمینه برگزاری این برنامه در سطح قابل قبولی فراهم شد و خوشبختانه با اقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه شد.

رشیدی ادامه داد: اهمیت استفاده از مواد غذایی سالم و ایجاد بسترهای لازم برای دعوت از سرمایه‌گذاران فعال در این حوزه از اهداف مهم در برگزاری این جشنواره بود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد فضای اقتصادی در شهر را به عنوان مسوولیت اجتماعی از اولویت های خود در مدیریت شهری قرار داده ایم.

شهردار سنندج ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور و سرمایه گذاری در سنندج گفت: در راستای عملیاتی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از اشتغال و رونق اقصادی تسهیل گری در جذب سرمایه‌گذاری را به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه قرار داده و از تمام ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد.

رشیدی گفت: رونق سرمایه گذاری در کنار ایجاد فرصت های شغلی و ایجاد اشتغال پایدار موجب رونق اقتصادی می‌شود.

وی افزود: سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی جهان و پایتخت کتاب و با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری و … بستر بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف به ویژه گردشگری است و امیدواریم شاهد حضور سرمایه.گذاران در بخش های مختلف در سنندج باشیم.

حضور ۲۰۰ آشپز در جشنواره آشپزی با قارچ

سه‌رکوت نجفی هم در حاشیه این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج از حضور ۲۰۰ شرکت‌کننده در این جشنواره خبر داد.

وی اظهار کرد: این جشنواره به همت انجمن صنفی تولیدکنندکان قارچ ایران شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج و جهاد کشاورزی کردستان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری سنندج تصریح کرد: از چند روز پیش تبلیغات محیطی و ثبت‌نام برای شرکت در این جشنواره شروع شده که ۲۰۰ نفر ثبت‌نام کردند.

وی افزود: هم اکنون فرآیند مسابقه و داوری این جشنواره توسط داوران بین‌المللی در پارک ملت در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با حضور و مشارکت جهان شهرهای ایران در حوزه خوراک رشت و کرمانشاه برگزار شده است.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری سنندج عنوان کرد: موسیقی، هه‌لپه‌رکی و اهدای جوایز از دیگر آیتم‌های این جشنواره قارچ بین‌المللی در سنندج است.اخبار عمومی و گزارش

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا