اخبار جهان در حوزه قارچ

جشنواره قارچ ترافل ناپا 2023

نکته مهم جشنواره ترافل ناپا، ارتقای فرهنگ عمومی برای استفاده از ترافل تعریف شده است

برای سیزدهمین سال متوالی، جشنواره قارچ ترافل ناپا از تاریخ 13 تا 16 ژانویه (23 تا 26 دی) ماه در حال برگزاری است و علاقه مندان بسیاری را به خود جلب کرده و افراد سرشناس زیادی در آن شرکت کرده‌اند. فرقی نمی‌کند شما یک شکموی علاقه‌مند به ترافل باشید، یا یک تجربه‌گر غذا؛ جشنواره ترافل ناپا با برنامه‌هایی که فرصتی برای تجربه، کاوش و یادگیری است، برای همه چیزهای باارزشی دارد. 

تاریخچه جشنواره ترافل ناپا 

جشنواره ترافل ناپا در سال 2010 به عنوان چشم انداز شرکت ترافل آمریکایی (ATC) برای آوردن ترافل سیاه اروپایی به میزهای آمریکا آغاز شد. در این مدت همیشه این جشنواره با استقبال فراوان مردم و شرکتها روبرو شده و امسال برای سیزدهمین سال متوالی در سال 2023 برگزار میشود.

جشنواره ترافل ناپا
جشنواره ترافل ناپا در آمریکا

برنامه‌های فستیوال ترافل ناپا 

این جشنواره لاکچری از ابتدا از سرآشپزهای ستاره و سرآمد سراسر جهان برای ترکیب غذاهای کلاس جهانی با فناوری جدید دعوت به همکاری کرده و در کنار دانشمندان و متخصصان ترافل یکی از مهمترین گردهمایی‌های در زمینه قارچ ترافل محسوب می‌شود.

در این جشنواره علاوه بر استانداردهای بالای آشپزی، به آموزش عمومی و تخصصی درباره قارچ، گردش و تفریح و قارچ چینی در طبیعت، و برگزاری بازارچه برای فروش قارچهای تازه و پرورشی، نیز پرداخته و روزهای شادی را برای شرکت کنندگان به ارمغان آورده است.

جشنواره آشپزی با ترافل

از همان ابتدا، جشنواره ترافل ناپا بالاترین استانداردهای آشپزی را دنبال کرده و همیشه یک تیم ستاره از اساتید و سرآشپزهای مشهور سراسر آمریکای شمالی و اروپا را به جشنواره دعوت کرده است. کن فرانک، سرآشپز میزبان ستاره میشلن خود جشنواره، اولین و تا کنون تنها سرآشپز آمریکایی است که برای شرکت در جشنواره سالانه ترافل سفید مشهور جهانی در آلبای ایتالیا دعوت شده و نشان شوالیه را در این جشنواره کسب نموده است.

آشپزی با غذا در جشنواره ترافل ناپا
جشنواره آشپزی با ترافل با حضور اساتید و ستاره‌های آشپزی

سرو انواع غذاهای با ترافل و آموزش و ارائه دستور پختهای متنوع برای آشپزی با قارچ ترافل از مهمترین و پر طرفدارترین برنامه‌های این جشنواره است.

سرو انواع غذاها با قارچ ترافل
سرو انواع غذاها با قارچ ترافل

برنامه امسال برای روزهای شنبه و یکشنبه برای تجربه و چشیدن طعمهای مختلف ترافل است. غذاهای منحصر به فردی مثل پیتزا ترافل، بستنی ترافل، پنیر ترافل، مک و پنیر ترافل، ماکارونی ترافل، و ریزوتو ترافل برای امسال در نظر گرفته شده‌اند و البته لیست سورپرایز مهمانان هنوز هم ادامه دارد.

آموزش آشنایی با قارچ ترافل
آشنایی با قارچ ترافل

آموزش عمومی برای آشنایی با قارچ ترافل

از بخشهای مهم جشنواره ترافل ناپا، ارتقای فرهنگ عمومی برای استفاده از ترافل تعریف شده و همیشه در صدر برنامه‌ها قرار داشته است. موضوعات این سمینارها بسیار متنوع است و شامل مواردی مانند عناوین زیر می‌شود:

  • اصول کاشت علمی و پرورش ترافل
  • آموزش سگ ترافل برای پرورش دهندگان
  • استانداردهای خرید ترافل
  • ذخیره و پخت ترافل
  • آشنایی با محصولات ترافل
همه‌ چیز درباره‌ی قارچ ترافل
همه‌ چیز درباره‌ی قارچ ترافل در جشنواره ترافل ناپا

تور گردش و قارچ چینی

در این جشنواره برای گردش در جنگل و چیدن قارچهای وحشی زیر نظر کارشناسان و متخصصان به روش علمی نیز برنامه‌هایی هر ساله طراحی شده که امسال نیز در روز یکشنبه و دوشنبه برگزار میشود. در این برنامه شرکت کنندگان با قارچهای مختلف آشنا می‌شوند و می‌آموزند که چطور با احترام به طبیعت آن ها را بچینند و همزمان از محیط زیست خود نیز حمایت کنند.

تور قارچ‌چینی
تور قارچ‌چینی ( قارچ‌های وحشی)

بازارچه خرید ترافل و محصولان جانبی

در بازارچه ترافل شما همه خوراکیهای ترافلی را پیدا می‌کنید. در این بازارچه تولیدکنندگان محصولات متنوع خود را با قیمت مناسب در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌دهند و تعامل مناسبی بین مصرف کننده و تولیدکننده بدون واسطه ایجاد می‌شود.

بازارچه‌ی خرید قارچ ترافل
بازارچه‌ی خرید قارچ ترافل در جشنواره ترافل ناپا

شام و ناهار با ترافل

از برنامه‌های خاص جشنواره ترافل ناپا برنامه شام و ناهار با ترافل است که با بهترین سرآشپزها برگزار می‌شود و بلیط آن همیشه در عرض 24 یا 48 ساعت فورا به فروش می‌رسد. در این برنامه‌ها مهمانان با ویژه ترین رسپی‌های سرآشپزهای حرفه‌ای پذیرایی می‌شوند و لحظاتی به خاطرماندنی را تجربه می‌کنند.

نهار و شام با قارچ ترافل
نهار و شام با قارچ ترافل توسط بهترین سرآشپزها

ایفای رسالت اجتماعی

جشنواره همیشه وظیفه خود دانسته که از جامعه خود حمایت کند برای همین بخشی از درآمد خود را به بانک غذای محلی برای حمایت از نیازمندان اهدا کرده و همچنین از تلاشهای مختلف برای جمع‌آوری سرمایه در منطقه خلیج سانفرانسیسکو حمایت نموده است. به علاوه بازارچه‌های رایگانی نیز در کنار جشنواره برای عموم مردم تعبیه کرده تا از دیدن دموهای آشپزی، ملاقات با سگهای ترافل‌یاب و خرید مستقیم از بازرگانان بهره ببرند.

حمایت و خدمات رایگان در جشنواره‌ی ترافل ناپا
حمایت و خدمات رایگان در جشنواره‌ی ترافل ناپا

توصیه‌های شرکت در جشنواره قارچ ترافل

اگر برای اولین بار مایل به شرکت در جشنواره ترافل ناپا باشید، تور ویژه همه چیز درباره ترافل  با برنامه ریزی دوساعته کمک می‌کند همه با صفر تا صد این قارچ به طور اجمالی آشنا شوید و از همه چیز به سرعت بازدید کنید. برنامه روز جمعه ویژه پرورش دهندگان است اما برای مردم عادی روزهای آخر برنامه‌های مهیج‌تری وجود دارد. 

برای  بچه‌ها نیز این جشنواره کاملا هیجان انگیز است و طوری طراحی شده که آنان هم از بودن در فستیوال لذت ببرند. حتی امکانات لازم برای افراد با معلولیت جسمی هم فراهم شده تا همه افراد جامعه بتوانند از آن به خوبی استفاده کنند. 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا