اخبار عمومی و گزارش

جشنواره قارچ خراسان رضوی برگزار شد

دومین روز مزرعه قارچ های خوراکی در سال جاری

جشنواره قارچ خراسان، دومین روز مزرعه قارچ های خوراکی در سال جاری، در دهم آذر ماه ۱۴۰۰ در بخش تبادکان شهرستان مشهد در محل شرکت کشت و صنعت قارچ سایه رس با هدف انتقال تجربیات و دانش فنی و ارتباط مستقیم متولیان و بهره برداران قارچ خوراکی با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشهد و مدیریت شرکت قارچ سایه رس برگزار گردید.

در این جشنواره برنامه ها، سیاست‌ها و اقدامات حمایتی ممکن از سوی سازمان برای تقویت بدنه صنعت قارچ و تکمیل زنجیره ارزش قارچهای خوراکی توسط ریاست محترم سازمان مطرح و نوید خوش ابلاغ تسهیلات بانکی جهت توسعه، اصلاح و بازسازی واحدهای موجود و کمک به تامین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدها در جهت افزایش عملکرد و بهره وری واحدها به بهره برداران داده شد.

مدیریت محترم جهاد کشاورزی شهرستان مشهد نیز ضمن معرفی این شهرستان و جایگاه تولید قارچ های خوراکی در مشهد به پاره ای از مشکلات موجود در ارتباط با تولید این محصول اشاره نمودند. جناب دکتر فارسی نماینده بخش دانشگاه و تحقیقات به اهمیت سود آور کردن تولید قارچهای خوراکی از طریق بهینه سازی روش‌های تولید و ضرورت وارد کردن سایر قارچهای خوراکی و دارویی به زنجیره تولید این محصول پرداختند. کارشناس مسئول قارچهای خوراکی استان نیز گزارشی از اقدامات و حمایت‌های صورت پذیرفته از سوی سازمان در راستای تقویت زنجیره ارزش قارچ های خوراکی برای رفع چالش های اساسی شناسایی شده طی ماه‌های اخیر ارائه نمودند.

مدیریت شرکت سایه رس و رئیس انجمن قارچ های خوراکی نیز ضمن معرفی شرکت و سوابق تولیدی آن به نقش اساسی انجمن در سازماندهی تولید این محصول در استان اشاره نمودند.

برگزاری مراسم در فضای باز و عایت کلیه پروتکلهای بهداشتی، پذیرایی مهمانان با اطعمه تهیه شده توسط قارچ با هدف نمایش ترویج افزایش مصرف سرانه، نصب استندهای حاوی پیام‌های آموزشی و ترویجی، امکان برقراری مستقیم میان تولیدکنندگان با مدیران و مسولین اجرایی و بازدید از سالن‌های تولید مجموعه از جمله نقاط قابل توجه در این مراسم بود.

(بنده به نوبه خودم از برگزارکنندگان این مراسم کمال تشکر را دارم. امید وارم به زودی شاهد اتفاقات خوب در زنجیره ارزش قارچ های خوراکی استان باشیم به امید ایرانی آباد و مردمی دلشاد)

منبع: انجمن قارچ مشهد

جشنواره قارچ خراسان
جشنواره قارچ خراسان رضوی برگزار شد
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا