گالری تصاویر

جلسه هم انديشی صنعت قارچ کشور

جلسه مشترک توليدكنندگان قارچ خوراكی و عوامل توزيع

جلسه هم انديشی صنعت قارچ کشور که در تاریخ 1396/04/20 برگزار گردید. از حلقه های تأمين، توليد، توزيع و مصرف همه برای گرفتن یک تصمیم کارآمد، غلبه بر مشکلات صنعت و … حضور داشتند. يک فعل خواستن در این جلسه وجود داشت و چیزی جزء آغاز حركت گروهی و خردجمعی نبود.

در این جلسه از اكثر نقاط كشور از جمله شهرهای اصفهان، كرمانشاه، تهران، قزوين، خراسان رضوی، البرز، ورامين، فيروزكوه، دزفول، شهريار، دماوند، قم، كاشان و… برای يک ژن مشترک درون خانوادگی بنام قارچ خوراكی حضور داشتند.

جلسه با يک ساعت تأخير و با سخنرانی جناب كاظمی (قارچ ايران) و رياست محترم انجمن (جناب آقای صديق پناه) آغاز شد.

متن قرائت شده توسط مدير اولين رسانه تخصصی قارچ خوراكی كشور

متن قرائت شده توسط مدير اولين رسانه تخصصی قارچ خوراكی كشور در جلسه هم انديشی صنعت قارچ کشور:

قسمت اول

همانطور که مستحضرید هم اندیشی و خرد جمعی بر تصمیم های انفرادی برای از بین بردن مشکلات، مقدم خواهد بود
با کسب اجازه از شما امروز را روز دوستی میان خانواده قارچ نامگذاری کنیم برای از بین بردن همه ناملایماتی که در گذشته اتفاق افتاده برای کنار گذاشتن کدورت ها و دلخوری های درون صنفی، گذشته نشان داده که هرزمان اینگونه جلسات در صنعت قارچ برگزار شد آثار روانی بسیار خوبی بر بازار و روند توزیع گذاشته است
امیدوارم که این جلسه هم انديشی صنعت قارچ کشور، جلسه آخر نباشد و توسط خود شما عزیزان بصورت حداقل یک ماه یکبار و میزبانی یک نفر برگزار شود.

قسمت دوم

خاطرم هست روزهای اولی را که وارد صنعت قارچ کشور شدم، تولید با حداقل امکانات و تاسیسات و تجهیزات مشغول به کار بود که کم کم با ورود دستگاه هاى مدرن و کنترلینگ سالنها و ایجاد کمپوست سازی متمرکز و استفاده از مشاوران برون مرزی تقریبا در اوایل دهه هشتاد، تولید با یک تحول عظیم روبرو شد و سیر صعودی خود را پیش گرفت که همه و همه مرهون ورود علم و دانش و انتقال تکنولوژی روز از کشورهای صاحب سبک بود‌.

حال باید نگاهی هم به سیستم توزيع قارچ کشور انداخت که قبل از دهه هشتاد آزمون و خطاهایی در مورد پخش قارچ به صورت نامنظم و بدون برنامه صورت گرفته بود که متاسفانه همه آنها با شکست مواجه شد.

در همان اوایل دهه هشتاد با شکل گیری بورس هاشمی متشکل از همه تولیدکنندگان و عوامل توزیع روزهای خوبی در انتظار صنعت قارچ بود که بعد از اجماع و هم اندیشی به پخش متمرکز روی آوردند و پخش سیستماتیک توسط آقای رهام نوربخش استارت و شروع به کار کرد که متاسفانه آن هم به دلیل نبود آینده نگری برای هدایت و حمایت از اینگونه پخش های مدرن با شکست مواجه شد.
به زبان ساده تر ما حتی از یک خودرو هم نمونه برداری نکرده و برای آن یک تاير و یک چرخ درنظر گرفتیم و برای محورهای دیگر ارزشی قائل نبوده و حتی طرحی برای حمایت از تداوم این پخش نداشتیم و بعد آن شاهد بودیم که هیچ شخص و پخشی نتوانست آن سیستم را پیاده و اجرا کند که متاسفانه ضربه بزرگی به صنعت قارچ کشور وارد شد.

سالهای بعد از آن هم به شیوه قبل بازگشت و با ظهور پخش های نوظهور به دلیل نداشتن تعریف در ساختار و برنامه در پیاده سازی پخش نوین و سیستماتیک مشکلات زیادی به سیستم توزیع تحمیل گشت.

تولید مدرن با عرضه زیاد محصول به بازار و نبود هماهنگی بین عوامل توزیع در کشور نبود فیلتر برای جذب نیروی انسانی در سیستم توزیع، نداشتن قانون و برنامه، کم لطفی در برگزاری کلاسهای آموزشی و مهارتی و همایش های مرتبط توسط تشکل های درون صنفی برای بالا بردن توانایی ها و بهره وری بهتر این عزیزان مانند کلاس های شهرشناسی، فن بیان، تکنیک و فنون بازاریابی همه و همه دست در دست هم داد تا سیستم توزیع قارچ کشور بیمار شود، البته عوامل زیاد دیگری هم هست که به دلیل ذیغ وقت نمیتوان به آنها اشاره نمود.

بطور خلاصه آنقدر که از علم در تولید برای بالا بردن سطح کیفیت و کمیت محصول در واحدهای تولید و پرورش قارچ استفاده کردیم متاسفانه سیستم توزیع از آن بی بهره و در همان حالت سنتی خود باقی مانده‌ایم.

با ورود کانال های قیمت گزاری در سیستم توزیع شرایط بدتری را نسبت به قبل رقم و بیماری سیستم توزیع را حاد نمودیم. البته باید به این نکته اشاره کنم که بنده شخصا در مراسم ترحیم فرزند آقای امیری این نکته را به دوستان مخصوصا آقای … یادآور شدم.

ایشان دلایل این کار و هشدار به عواقب و اعتراض مرا به کار خویش وارد ندانست و شرایطی را که در سه ماهه اخیر سال ۹۶ شاهد آن بودیم مترصد از همان تصمیم گیری نادرست در بین عوامل توزيع بود.

اکنون بر خود لازم میدانم که به عنوان یکی از اعضاء خانواده بزرگ قارچ کشور این هشدار را اعلام نمایم که اگر جلوی این کار گرفته نشود تبعات بدتری را نسبت به قبل درپی خواهيم داشت.
که اولین حلقه پس از توزیع عمده و دوستانی که در پخش مویرگی فعال هستند را به اجبار برای از دست ندادن مشتری به این اشتباه آلوده خواهد کرد.

گزارش تصویری از برگزاری جلسه تعاملی مابین عوامل صنف قارچ خوراکی با میزبانی اولین رسانه تخصصی قارچ کشور مورخ ۱۳۹۶/۴/۲۰ با ما همراه باشید.

 

گالری تصاویر صنعت قارچ را در قاب هاگ تماشا کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا