اخبار صنعت قارچاخبار عمومی و گزارش

کاهش دما در خلخال، جلوگیری از خسارت به سالن های پرورش قارچ

کاهش دما در خلخال، توصیه های لازم برای جلوگیری از خسارت به سالن های پرورش قارچ، به گزارش هاگ به نقل از ایرنا– اردبیل بارش برف در بیست و یکمین روز از آخرین ماه زمستان و در حالی که درختان باغ‌های میوه در مناطق نیمه‌گرمسیری خلخال ببار نشسته است، خلخال و مناطق تابعه این شهرستان را سفیدپوش کرد.

رئیس اداره هواشناسی خلخال روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با ورود سامانه سرد و بارشی از شب گذشته و آغاز فعالیت این سامانه در منطقه بارش برف در شهر خلخال و مناطق تابعه این شهرستان آغاز شده و در حال حاضر نیز همچنان ادامه دارد.

غلامرضا گلمرادی از بارش بیش از پنج میلی‌متر برف و باران در این شهر خبرداد و افزود: گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های باران‌سنجی مناطق مختلف این شهرستان حاکی از بالا بودن میزان بارندگی‌های برف و باران نسبت به میزان بارش‌های خلخال است.

وی اظهار کرد: حداقل دمای هوای امروز خلخال به ۱.۵ درجه زیرصفر رسید که در مقایسه با سردترین زمان روز قبل چهار درجه کاهش یافته است.

معروف خسروی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال نیز از برفروبی مسیرهای کوهستانی و برفگیر این شهرستان بویژه در جاده ارتباطی خلخال – اسالم و گردنه الماس خبرداد و گفت: بارش برف همچنان ادامه داشته و با نمک‌پاشی سطح جاده تردد در آن بدون استفاده از زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

محمد شاد خاطر ، مدیر جهاد کشاورزی خلخال هم گفت: با توجه به افت قابل ملاحظه دمای هوا در روزهای آتی و احتمال آسیب‌دیدگی محصولات کشاورزی از تولیدکنندگان، کشاورزان و صاحبان مرغداری و دامداری و گلخانه‌ها و نیز باغداران درخواست می‌شود موارد مربوط به جلوگیری از سرمازدگی محصولات تولیدی را بصورت جدی رعایت کنند.

وی تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، سالن تولید قارچ و سالن‌های تولید، محافظت لازم از ماشین‌آلات کشاورزی جهت جلوگیری از یخ‌زدگی آب موتور، انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی سردرختی و شکوفه میوه درختان تازه ببار نشسته در مناطق نیمه‌گرمسیری و محافظت از ریشه نهال‌های غرس شده را ضروری دانست.

خلخال در جنوب اردبیل از شهرستان‌های سردسیر کشور است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا