اخبار اقتصادی صنعت قارچ

جهش ۶۹ درصدی تولید قارچ خوراکی در ۴ سال اخیر؟؟!!

گزارش مرکز آمار ایران نتایج سرشماری از مزارع پرورش قارچ

به گزارش هاگ به نقل از بازار، جهش ۶۹ درصدی تولید قارچ خوراکی در ۴ سال اخیر را داریم، بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نتایج سرشماری از واحد های پرورش قارچ خوراکی کشور نشان می‌دهد این واحدها در سال ١٣٩٩، بیش از ١٠٦ هزارتن قارچ خوراکی دکمه‌ای و صدفی تولید کرده‌اند که نسبت به سال ١٣٩٦ حدود ٤٣ هزار تن و در واقع معادل ۶۹ درصد افزایش داشته است.

بر اساس نتایج این آمارگیری در سال ١٣٩٩ تعداد هزار و ۹۵۳ واحد پرورش قارچ خوراکی در سطح کشور وجود داشته که هزار و ۲۶۷ واحد فعال و بقیه غیر فعال بوده است. این در حالی است که در سال ١٣٩٦ تعداد موسسه‌ های پرورش قارچ خوراکی، هزار و ۶۱۳ واحد بوده است.

جهش تولید قارچ

درسال ١٤٠٠ تعداد سالن‌ های تولید در واحدهای پرورش قارچ خوراکی، هشت هزار و ۵۱۸ سالن بوده است که نسبت به آمارگیری انجام شده در سال ١٣٩٦، ٣٠ درصد افزایش یافته است. همچنین مساحت سالن‌های تولید در سال ١٤٠٠ حدود هزار و ۸۷۸ هزار متر مربع بوده است که در مقایسه با سال ١٣٩٦، افزایش ١٠٠ درصدی داشته است.

تعداد کل کارکنان شاغل در واحدهای پرورش قارچ خوراکی کشور در سال ١٣٩٩، هشت هزار و ۵۰۵ نفر بوده که ٧٠ درصد شاغلان این مؤسسات مرد بوده‌اند.

منبع: بازار

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا