دانستنی‌ها درباره قارچقارچ و خانواده

حفظ محیط زیست با میسیلیوم قارچ

بحران‌های محیط زیست و راهی برای نجات از آن

حفظ محیط زیست با میسیلیوم قارچ، آیا قارچ و مواد تشکیل‌ دهنده آن می‌تواند به محیط‌ زیست کمک کند؟

این مطلب پاسخی به این سؤال است که آیا بررسی و پذیرش جهان طبیعی می‌تواند زندگی روزمره ما را آگاه سازد و بهبود بخشد؟ و راه‌حل‌هایی را برای بحران‌های محیط‌زیست ساخته‌شده توسط انسان پیدا کند؟

میسلیوم، شبکه ریشه‌ای زیر زمینی مانند قارچ‌ هاست که اغلب از آن به‌عنوان Wood Wide Web یاد می‌شود این ماده برای بقای محیط طبیعی ما بسیار حیاتی است. با تشکیل پیوند هایی با شبکه‌های ریشه گیاهان و درختان، میسلیوم  یک شبکه زیر زمینی ایجاد می‌کند که قادر به عبور مواد مغذی و پیام‌های هشدار دهنده از گیاه به گیاه است. هم چنین در تجزیه گیاهان و ارگانیسم‌های مرده، احیای خاک و امکان رشد زندگی جدید بسیار مهم است.

میسیلوم و جلوگیری از آسیب به محیط‌‌زیست

میسلیوم همچنین می‌تواند در شرایط آزمایشگاهی به‌عنوان جایگزین تخریب پذیر پلاستیک پرورش یابد و از آن برای ایجاد لباس، کفش، آثار هنری و مبلمان استفاده‌شده است. در رأس این تحولات در تقاطع پایداری و طراحی، بنیان‌گذار Ehab Sayed founder of Biohm  است، سازمانی که از سیستم‌های بیولوژیکی برای هدایت نوآوری در طراحی داخلی استفاده می‌کند. Sayed در مورد تحقیقات خود و پروژه‌ های مهم این شرکت از طراحان محصول تا تولید عایق‌ کاری میسلیوم در مقیاس صنعتی بحث خواهد کرد.

فیل رأس یک هنرمند، مخترع، و دانشمند است که تحقیقات اعطا شده و بین‌ المللی در این زمینه را  بر روی مواد بیولوژی متمرکز کرده است. رأس همچنین یک محقق بازدید کننده در بخش مهندسی زیست مهندسی، دانشگاه استنفورد، ایالات‌ متحده است. نو آوری‌های وی در مهندسی میسلیوم در سطح جهانی به‌ عنوان پایه‌ای برای اختراع قارچ‌ شناسی، تمرین ساخت با میسلیوم شناخته می‌شود. MycoWorks که در سال 2013 تأسیس شد، موادی را با استفاده از قارچ‌هایی که از ریشه‌های قارچ‌ها تهیه‌شده، تولید می‌کند.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا