حرف ما در صنعت قارچ

تولید قارچ را کاهش دهید

خطر ریزش کوه؟؟!!

تولید قارچ را کاهش دهید. حدود 45 روز به شب عید، تعطیلات نوروزی و نوسانات در میزان عرضه و تقاضا ناشی از آن مانده و این موضوع بلادرنگ تصویری از بازار در ایام مشابه سال گذشته در ذهن متبادر می کند .

به دلیل عدم وجود برنامه و توصیه کارشناسی شده از سوی مسئولین مربوطه در ایام مشابه سال گذشته ، تعداد قابل توجهی از مزارع به دلیل نگرانی از اوضاع بازار ناشی از شیوع کرونا و تعطیلات نوروزی، از پر کردن تمام و یا بخشی از سالن های خود خود داری کردند.همین موضوع سبب بر هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا قارچ در بازار گردید و این عدم تعادل تا مدت های طولانی آسیب هایی را به تولید کننده و مصرف کننده آن وارد ساخت.

تولید قارچ خود را کاهش دهید
تولید قارچ خود را کاهش دهید.

قابل ذکر است در این میان افزایش افسار گسیخته قیمت نهاده های تولید ، عدم وجود کمپوست کافی با کیفیت مناسب و شرایط اقتصادی متزلزل در جامعه در این مقوله بی تاثیر نبوده است .

با توجه به رشد نسبی میزان تقاضا و کاهش محسوس میزان عرضه در ایام اخیر به دلایل مشابه ذکر شده از یک سو و احتمال شیوع موج چهارم کرونا در کشور در ماه های اول سال 1400، آیا تجربه سال گذشته تکرار خواهد شد ؟

تولید قارچ خود را کاهش دهید
تولید قارچ خود را کاهش دهید

یا عدم وجود برنامه و وحدت رویه طراحی شده در کنار نگرانی از اوضاع غیر قابل پیش بینی بازار در فروردین ماه بر میزان عرضه قارچ اثر خواهد داشت ؟

با در نظر گرفتن افزایش قیمت فرآوردهای گوشتی و تاثیرات آن بر بالا بردن میزان تقاضا قارچ ، در ایام نوروز میزان تقاضا افزایش خواهد داشت ؟

تولید قارچ خود را کاهش دهید
تولید قارچ خود را کاهش دهید

پیش بینی و توصیه شما در این خصوص چیست ؟

لطفا با نظرات خود در ایجاد و شکل گیری وحدت رویه‌ای مناسب در حرف ما در صنعت قارچ  هاگ همگام شوید
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا