اخبار صنعت قارچاخبار عمومی و گزارش

خطر مرگ با مصرف قارچ های سمی/ مردم آذربایجان غربی مراقب باشند

ارومیه – همه ساله با آغاز فصل بهار و رویش قارچ های سمی خطر مرگ و میر و نیز مسمومیت ناشی مصرف این قارچ ها در استان آذربایجان غربی افزایش می یابد.

به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: قارچ‌های سمی و خودرو در طبیعت از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به قارچ‌های خوراکی دارند و تشخیص آنها، توسط افراد عادی میسر نیست به همین دلیل همواره در فصل بهار با تعداد زیادی از این مسمومیت‌ها در سطح کشور و به تبع آن آذربایجان غربی مواجه هستیم.

طی سال‌های اخیر به خصوص سال گذشته شاهد افزایش مسمومیت ناشی از استفاده از این قارچ‌های خودرو در کشور و استان بودیم و امسال نیز با بارش‌های مناسب و افزایش رویش این قارچ‌ها پیش بینی می‌شود عده‌ای بی توجه به این مسائل دچار مسمومیت شوند.

همه ساله استقبال مردم از گیاهان کوهی در کنار آن قارچ‌های خودرو موجب بروز مشکلاتی در این خصوص شده و چون تشخیص این قارچ‌های سمی از غیرسمی بسیار سخت است بیم آن می‌رود امسال نیز با این مشکل مواجه شویم که ضرورت آگاهی و مراقبت مردم را طلب می‌کند.

خطر مرگ بامصرف قارچ های سمی/مردم آذربایجان غربی مراقب باشند

مردم مراقب قارچ‌های خودرو در فصل بهار باشند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید برخطر استفاده خوراکی از قارچ‌های وحشی گفت: با توجه به فصل رویش قارچ‌های وحشی در طبیعت همزمان با آغاز بهار، مصرف این نوع قارچ‌ها احتمال مسمومیت‌های شدید را می‌تواند به همراه داشته باشد.

اکبر کرامتی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با وجود اینکه تعداد کمی از قارچ‌ها سمی هستند ولی به دلیل شباهت‌های ظاهری، تشخیص قارچ‌های سمی از غیرسمی امکان پذیر نیست و به همین دلیل ممکن است قارچ‌های سمی به ویژه در فصل بهار و پاییز، مورد استفاده خوراکی قرار گرفته و منجر به مسمومیت افراد و عوارض جدی و حتی مرگ شود.

وی با اشاره به افزایش نزولات آسمانی، رشد انواع قارچ‌ها در طبیعت و استفاده ناآگاهانه خانواده‌ها از قارچ‌های وحشی اضافه کرد: از طریق ویژگی‌های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی‌توان به طور قطعی سمی و غیر سمی بودن آن را تشخیص داد و کوچک‌ترین اشتباهی در تشخیص ممکن است منجر به مرگ یا آسیب‌های جدی به اعضای بدن شود.

خطر مرگ بامصرف قارچ های سمی/مردم آذربایجان غربی مراقب باشند

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا