اخبار جهان در حوزه قارچ

خلق یک راه حل برای کرونا

یک شبکه فروش اتوماتیک مردم مایحتاج خود را از این طریق تهیه نمایند

خلق یک راه حل برای کرونا، با پاندمی کوید19 چالشهای عدیده ای در تولید و اقتصاد کشورهای جهان نمود کرده است و بشر بواسطه طبیعت، نبوغ ونیاز خود به شکلهای گوناگون در برون رفت از این چالش ها همواره رفتارهای گوناگونی از خود نشان داده است تا بتواند به بقاء و تسلط خود بر کره زمین ادامه دهد.

یکی نمونه از این تلاشها در کشور المان توسط اقای Mathias Kroll، تولید کننده قارچ های متنوع شرقی (Exotic mushrooms)  انجام شده است.پیش از شیوع کرونا ویروس، این تولید کننده تمام محصولات خود شامل قارچ های تازه و فراوری شده (صنایع تبدیلی صنعت قارچ) را به رستورانهای محلی ارائه می کرد.

خلق یک راه حل برای کرونا
خلق یک راه حل برای کرونا

با شیوع کرونا و بسته شدن 75%رستورانها، ایشان بیکار نمانده و در ابتدا با اجاره غرفه ای سعی در فروش محصولات خود کرد که خیلی هم موفق نبود. در هر حال قارچ ها باید ها فروخته می شد. برای بار دوم ایده جدید رو اجرا کرد یعنی یک دستگاه فروش Vending Machinc از هلند خریداری کرده و با پر کردن دستگاه از محصولات و استقرار اون در یکی از خیابان ها شهر شروع به نمایش ایده و فروش محصولات خود نموده که ظاهرا تا کنون نیز در کار خود نیز موفق بوده است.

مشتریان اصلی این ایده دو گروه هستند. از یک سو افرادی که به دلیل بیماری کرونا ویروس درقرنطینه خانگی بسر میبرند از سوی دیگر مشتریان مسنی که دور از بازار زندگی می کنند که با خرید قارچ تازه از این دستگاه راضی به نظر میرسند.

ایده  اقای کرول  به اینجا ختم نشده است و ظاهرا با یک تولید کننده محلی پنیر توافقاتی داشته تا محصولات پنیری وی را نیز در کنار قارچ های خود از طریق همین دستگاه عرضه نماید .ارزوی کرول، ایجاد یک شبکه فروش اتوماتیک در شهرهای بزرگ هست تا مردم مایحتاج خود را شامل سبزیجات، میوه و سایر محصولات محلی را از این طریق تهیه نمایند.

منبع: Creative Solution Mushroom —- vending machine

Mashroom forum

اخبار جهان در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا