خواص قارچ ، فواید و ارزش غذایی انواع قارچ ها

خواص دارویی قارچ خوراکی

خواص دارویی قارچ‌ ها در طول تاریخ مورد توجه اقوام و ملل مختلف بوده است.

از زمان‌ های بسیار دور مردم چین و ژاپن معتقد بودند که بازیدیومیست ها بخصوص خانواده پولی پوراسه خاصیت ضد توموری دارند.
مطالعات جدید با استفاده از تکنولوژی پیشرفته امروزه این موضوع را اثبات کرده و درنهایت منجر کشف ترکیبات ضد توموری مانند زایمازان و چندین نوع گلوکان و مانان از سلول‌های قارچ شده‌اند.طبق گزارش‌ها یانگ در سال ۱۹۷۷ میلادی قارچ صدفی بنام گوشت چوب در حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد برعلیه سرطان و تومورهای سرطانی مؤثر بوده و در سال ۱۹۸۷ میلادی در گزارش دیگری از خواص دارویی و درمانی قارچ صدفی در درمان ورم ریوی خبر می‌دهد.

خواص دارویی قارچ

Lentinan ازجمله مواد پلی ساکارید محلول در آب است که از نوعی قارچ بنام جنگل استخراج می‌شود و خاصیت ضد سرطانی آن در کشور ژاپن به اثبات رسیده و به‌عنوان داروی ضد توموری استفاده می‌شود.

ویروس ایدز

پلی ساکارید دیگری بنام 2-KS که به‌وسیله فوجی و همکارانش در سال ۱۹۷۸ میلادی از قارچ جنگل جداسازی شد و خاصیت ضد سرطانی آن در موش‌ها به اثبات رسیده است و همچنین مطالعات انجام‌گرفته در آمریکا بر روی عصاره قارچ جنگل روی ویروس ایدز در آزمایشگاه به اثبات رسیده و همچنین این قارچ (قارچ جنگل) در کاهش فشارخون و پایین آوردن میزان کلسترول خون مؤثر است.

خواص قارچ

در آمریکا و ژاپن از پودر قارچ خوراکی بنام مرغ چوب برای آزمایش داروی ضدویروس ایدز ساخته‌شده که به تأیید رسیده است. همچنین از سایر خواص دارویی اعلام‌شده از این قارچ می‌توان در کاهش فشارخون، درمان دیابت، کلسترول، سندرم و کوفتگی شدید را نام برد. همچنین در سال ۱۹۹۲ در چین ضمن بررسی و تحقیق بر روی نوعی قارچ بنام سر میمون دارویی برای زخم معده، التهاب‌ها و تومورهای دستگاه گوارشی ساخته‌اند.

خواص قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا