خواص قارچ ، فواید و ارزش غذایی انواع قارچ ها

خواص خوراکی های سفید رنگ

خواص مواد غذایی سفید رنگ برای بدن

در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با خواص و فواید قارچ و دیگر مواد غذایی سفید رنگ آشنا کنیم.

قارچ

قارچ ها خواص و فواید زیادی دارند از جمله اینکه کالری کمی دارند و کلسترول و چربی و گلوتن هم ندارند. مقادیر سدیم آنها پایین است. اما در عوض مقادیر زیادی سلنیوم، پتاسیم، ریبوفلاوین، نیاسین و ویتامین دی در خود جای داده اند. قارچ ها همچنین در فرد احساس سیری طولانی مدت به وجود می آورند و می توان از آنها برای کنترل وزن استفاده کرد.

پیاز
ترکیبات ضد التھابی به نامquercetinدر پیاز وجود دارند که مشکلات ناشی از آرتریت رو مرتفع تر می کنند و احتمال بروز سرطان، بیماری ھای قلبی و دیابت را کاھش داده و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می نمایند.

خواص و فواید قارچ و مواد غذایی سفید رنگ
خواص و فواید قارچ و مواد غذایی سفید رنگ

سیر
سیر نه تنھا به غذاھا طعم بھتری می دھد بلکه گفته می شود که به رویش مو و از بین رفتن آکنه و جلوگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می کند. ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در سیر نیز به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. برای اینکه بتوانید از فعال ترین ماده موجود در سیر که آلیسین نام دارد، استفاده کنید باید قبل از اینکه سیر را بپزید و یا حرارت دھید، حبه ھای تازه آن را خرد کرده و در مجاورت ھوای آزاد قرار دھید تا برای مدتی بماند.

گل کلم
در کنار سبزیجاتی مثل بروکلی، کلم وجوانه بروکسل، گل کلم نیز دارای خواص بسیار مفیدی است. این سبزی حاوی ترکیبات سولفور است که با سرطان مبارزه نموده و بافت استخوانی رو قوی و سلامت رگ ھای خونی را ھم حفظ می کند.

برای آگاهی از خواص قارچ، هاگ را دنبال کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا