خواص قارچ ، فواید و ارزش غذایی انواع قارچ ها

خواص ویژه قارچ ها

با مهم ترین خواص این ماده غذایی آشنا شوید

خواص ویژه قارچ ها، قارچ ها به طور طبیعی حاوی مقادیر کمی سدیم، چربی، کلسترول و کالری هستند که از این حیث به ماده غذایی محبوب مبدل شده اند.

خواص ویژه قارچ ها

قارچ ها منابع غنی از ویتامین های گروه B شامل ریبوفلاوین، فولات، تیامین، اسیدپانتوتنیک و نیاسین هستند. قارچ ها را نیز می توان تنها منبع گیاهی غنی از ویتامین D معرفی نمود و از آنجا که حاوی انوع مواد معدنی مانند سلنیوم، پتاسیم، مس، آهن و فسفر هستند به عنوان ماده غذایی خاص شناخته می شوند زیرا که تامین این عناصر از رژیم های غذایی معمولی کار ساده ای نخواهد بود.

قارچ ها حاوی میزان بالای فیبر ها نظیر کیتین و بتاگلوکان. بتاگلوکان هستند که در دیواره های سلولی انواع قارچ ها وجود دارد. مطالعات اخیر نشان دادند که این فیبر نقش مهمی در بهبود مقاومت به انسولین و سطح خونی کلسترول، کاهش خطر چاقی و همچنین تقویت ایمنی بدن بر عهده دارد.

فیبر، پتاسیم و ویتامین C موجود در قارچ ها، آنها را به یک ماده غذایی حامی قلب تبدیل کرده است. میزان پتاسیم و سدیم برای تنظیم فشار خون بسیار ضروری هستند و باید با یکدیگر در تعادل باشند.

به دلیل وجود عناصر و ترکیبات مختلف غذایی، قارچ ها می‌توانند خطر ابتلا به چاقی، سرطان های مختلف، دیابت و بیماری های قلبی را کاهش داده و باعث رشد موها، افزایش انرژی و کاهش وزن در انسان می گردد.

برای آگاهی از خواص قارچ، با هاگ همراه باشید.
3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا