حرف ما در صنعت قارچ

خود زنی صنعت قارچ؟؟!!

سخنان مدبرانه و هوشمندانه

به دفعات شاهد بوده ایم که سخن گویان صنعت از تریبون ” انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ کشور” در بیان اظهارات خود کلام و آماری را ارائه می دهند که ناقض اظهارات همکار دیگری است که از همان تریبون استفاده نموده است. وجود این تناقضات برای صنعت نه چندان بزرگ و پیچیده ای نظیر صنعت قارچ کشور برای اهل فن، مسئولین دستگاه های دولتی و احاد نکته بین جامعه سوال برانگیز بوده که می تواند در صورت تکرار جایگاه انجمن بعنوان تنها متولی رسمی صنعت قارچ کشور را متزلزل و دچار بی اعتمادی نماید.

نمونه اخیر این تناقض در آمار را می توان در خبری با نام ” صنعت قارچ رو به نابودی است؟؟!! ” منتسب به ریاست محترم انجمن که در مورخ 1400/4/26نشر داده شده و خبر ” افزایش 600تا700درصدی قیمت برخی از مواد اولیه تولید قارچ” منتسب به دبیر محترم انجمن منتشر شده در تاریخ 1400/4/30  مشاهده کرد.
این تضاد در کلام و آمار در نگاه اول نشان از عدم همسویی و اتفاق نظر اعضاء ناطق انجمن است که نوای تعجب و تاسف همگان را بر می انگیزد و در ادامه ارائه این آمار نادرست می تواند صدور مجوز و دستاویزی برای افزایش قیمت نهاده های تولید و محصول نهایی تولید شده توسط سودجویان و دلالان فرصت طلب باشد زیرا که منبع خبر یک مقام رسمی و موجه در صنعت بوده است. در دو حالت اثرات مخرب کلام و آمار ناصحیح قادر خواهد بود به پیکره شکننده صنعت آسیب برساند.

در این خصوص با نیت جلب اعتماد آحاد جامعه بویژه اعضاء خانواده بزرگ صنعت قارچ و مدیران دستگاه های دولتی و حامیان صنعت از یک سو و جلوگیری از فعالیت مخرب دلالان فرصت طلب در افزایش دروغین قیمت ها، منطقی به نظر میرسد تا مراقب کلام و آمار ارائه شده خود باشیم و در خاتمه پیشنهاد می گردد تا با معرفی یکی از اعضاء محترم انجمن بعنوان “سخنگوی صنعت ” کلام، آمار، اخبار و اطلاعاتی با حداقل نوسانات و نزدیک به واقعیت را به مخاطبین عزیز ارائه دهیم.

سر دبیر

راهکارهای ارائه شده در حرف ما در صنعت قارچ برای حل چالش های پیش رو از سمت تیم کارشناسان هاگ می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا