آموزش آشپزی با قارچ های خوراکی

آموزش آشپزی : خوراک بوقلمون و قارچ مکزیکی

آشپزی با قارچ : طرز تهیه خوراک بوقلمون و قارچ مکزیکی

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای خوشمزه  و خاص طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم خوراک بوقلمون و قارچ مکزیکی است که یک غذای بین المللی مجلسی می باشد.. در ادامه با دستور پخت خوراک بوقلمون و قارچ مکزیکی با ما همراه باشید.

مواد لازم:
  1. کره نرم شده: 3 قاشق سوپخوری
  2. قارچ خرد شده: 2 پیمانه
  3. ذرت پخته: 2 پیمانه
  4. پیازچه خرد شده: 2 عدد
  5. بوقلمون پخته‌ و‌ خرد‌ شده: 4 پیمانه
  6. آب مرغ: 1 پیمانه
  7. پنیر چدار رنده‌ شده: 2 پیمانه
  8. نان ترتیلا: 6عدد

 

مواد لازم: (سس)
  1. فلفل دلمه‌ای رنگی: 3 عدد
  2. آب مرغ: 1 پیمانه
  3. سیر خرد شده2 حبه
  4. پیاز خرد شده1 عدد
  5. گشنیز خردشده2 قاشق سوپخوری
  6. نمک و فلفل: به میزان لازم
  7. کره نرم شده: 3 قاشق سوپخوری
  8. آرد: 2 قاشق سوپخوری
  9. شیر: 1 پیمانه
  10. خامه: 1/2 پیمانه

 

طرز تهیه:

برای تهیه سس ابتدا فلفل دلمه‌ای‌ها را خرد کنید و آن‌ها را همراه با آب مرغ، سیر، پیاز، گشنیز و مقداری نمک و فلفل داخل غذا ساز یا مخلوط‌ کن بریزید تا پوره نرمی حاصل شود. در یک تابه کره را بریزید و آرد را داخل آن کمی تفت دهید. شیر و خامه را بیافزایید و حرارت را زیاد کنید تا سس کمی غلیظ شود، سپس پوره را داخل آن بریزید و مواد را با هم مخلوط کنید. تابه را حدود 15 تا 20 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا سس غلیظی حاصل شود.

در یک تابه کره بریزید و روی حرارت قرار دهید، سپس قارچ‌ها را داخل آن حدود 5 دقیقه سرخ‌ کنید، ذرت و پیازچه را اضافه کرده و همراه با قارچ تفت دهید، حالا بوقلمون خردشده را همراه با آب مرغ داخل تابه بریزید، صبر کنید تا خوراک جا بیفتد، مقداری نمک و فلفل هم به مواد اضافه کنید.

فر را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم‌کنید، ظرف مورد نظرتان را چرب کنید. نیمی از مخلوط قارچ را داخل ظرف بریزید، روی آن نیمی از سس را بریزید. روی سس نیمی از پنیر و روی پنیر 3 عدد نان ترتیلا قرار دهید. لایه بعدی را هم به همین ترتیب آماده کنید. در انتها روی نان‌های ترتیلا کمی پنیر بریزید، ظرف را 25 تا 30 دقیقه داخل فر قرار دهید تا خوراک آماده شود.

نوش جان!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای ایرانی خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا