غذای ایرانی با قارچ

خوراک دال عدس و قارچ

دستور پخت خوراک دال عدس (غذای گیاهی)

غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم خوراک دال عدس و قارچ است. این غذای خوشمزه طبخ شده با قارچ بسیار کم کالری و رژیمی بوده و طبخ آن بسیار آسان می باشد. در این خوراک از گوشت استفاده نشده و پروتئین آن با دال عدس و قارچ تامین می شود، به این جهت یک غذای گیاهی محسوب می شود و علاوه بر مقرون بصرفه بودن، گزینه بسیار مناسبی برای افراد گیاه خوار یا به اصطلاح وجترین، می باشد. در ادامه با طرز تهیه خوراک دال عدس و قارچ خوشمزه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:
  1. پیاز متوسط: 1عدد
  2. رب: 1 قاشق غذاخوری
  3. دال عدس:1/5 پیمانه
  4. قارچ متوسط: 10 عدد
  5. نمک، فلفل، پودر سیر، زردچوبه، آبلیمو: به میزان لازم

 

طرز تهیه خوراک دال عدس:

اول از همه پیازها را خلالی کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا طلایی و سبک شود به آن کمی زردچوبه اضافه کنید. بعد رب را هم اضافه کنید و تفت دهید به این مواد فلفل و پودر سیر هم اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید. حال ۳ تا ۴ لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. سپس قارچ‌ها را درشت خرد کنید و به این مواد اضافه کنید. بعد از یک ربع دال عدس‌ها را هم به مواد در حال پخت اضافه کنید و بگذارید با حرارت ملایم بپزد. وقتی دال‌ عدس هم پخت، 2 تا 3 قاشق نیز  آب‌ لیمو به موادتان اضافه کنید و خوراک دال عدس و قارچ شما آماده سرو کردن است.

نوش جان!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای ایرانی با قارچ خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا