آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : خوراک زبان با سس قارچ بشامل

آشپزی با قارچ : طرز تهیه خوراک زبان گوساله با سس قارچ بشامل

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک خوراک جذاب و خوشمزه مجلسی و رستورانی طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم خوراک زبان با سس بشامل و قارچ است. همچنین آموزش تهیه سس بشامل نیز ارائه خواهد شد. در ادامه با طرز تهیه خوراک زبان با سس بشامل خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم خوراک زبان:
  1. زبان گوساله: 1 عدد
  2. چوب دارچین: 2 الی 3 تکه
  3. پیاز متوسط: 1 عدد
  4. سیر: 1 حبه
  5. برگ بو و زردچوبه: به میزان لازم
  6. آب: به میزان لازم
  7. کره: 2 قاشق غذاخوری
  8. زعفران دم کرده غلیظ: 2 قاشق غذاخوری
مواد لازم سس بشامل:
  1. کره: 20 گرم
  2. آرد: 2 قاشق غذاخوری
  3. شیر: 2 لیوان
  4. قارچ اسلایس شده: 100 الی 200 گرم
  5. نمک و فلفل: به میزان لازم
  6. خامه‏ یا پنیر پارمیزان: به میزان لازم

 

طرز تهیه:

ابتدا باید زبان ها را بشوییم. بعد از اینکه زبان گوساله را به خوبی با برس شستیم و پاک کردیم با یک تیکه چوب دارچین، مقداری برگ‌ بو، یک پیاز خردشده و 2 حبه سیر و مقداری زردچوبه و آب می‌زاریم تا پخته شود. می‌توانید از زودپز استفاده کنید برای پخت زبان مدت‌ زمان زیادی نیازی است تا کاملاً پخته شود. بعد از اینکه پخته شد، پوست روی زبان را می‌کنیم و برش‌های عرضی می‌زنیم و توی مقداری کره و زعفران برش‌ها رو تفت می‌دهیم.

تهیه سس بشامل:

قارچ‌ها رو با مقداری کره تفت می‌دهیم و کنار می گذاریم، در ظرفی دیگر حدود 20 گرم کره را گرم کرده و 2 قاشق غذاخوری آرد رو با آن تفت می‌دهیم. حدود 2 لیوان شیر رو کم‌کم به آرد اضافه می‌کنیم و مرتب هم می‌زنیم تا گلوله نشود و غلظتش به حد مناسب رسیده در آخر قارچ و نمک و فلفل را اضافه کرده مخلوط می‌کنیم و حرارت رو خاموش می‌کنیم، می‌توانید پنیر پارمزان یا خامه هم در آخر اضافه کنید.

در انتها خوراک زبان را در ظرفی چیده و سس بشامل را روی آن می ریزیم و در کنار سیب زمینی سرخ کرده و مقداری نان سرو می نماییم.

نوش جان!!!
امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید. در مقاله سس قارچ میتوانید با انواع دیگر سس قارچ نیز آشنا شوید.

اگر مایل به تهیه انواع مختلف قارچ دکمه ای، صدفی، شیتاکه، یا هر نوع قارچ اگزوتیک دیگری هستید به  هاگ مارکت  مراجعه نمایید و با سرعت بهترین قارچها را تهیه کنید

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا