غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : دلمه فلفل با خوراک قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه دلمه فلفل با خوراک قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک خوراک گیاهی و رژیمی جذاب و خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای لذیذی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم خوراک دلمه فلفل با خوراک قارچ است. این غذا به علت نداشتن گوشت یک غذای گیاهی محسوب می شود و گزینه بسیار مناسبی برای افراد گیاه خوار یا به اصطلاح وجترین، می باشد. همچنین می توان از آن به صورت پیش غذا نیز استفاده نمود. طرز تهیه خوراک دلمه فلفل با قارچ به‌صورت زیر است:

 

مواد لازم:

فلفل دلمه‌ای رنگی کوچک: ۵ عدد
قارچ خورد شده: ۲/۴ پیمانه
خامه: ۴ /۱ پیمانه
شیر: ۲ /۱ پیمانه
پودر فلفل تند: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
کره: به مقدار لازم
شکر و نمک: ۲ قاشق چای‌خوری
سبزی معطر خشک: ۱ قاشق سوپ‌خوری
پیاز خورد شده: ۱ عدد
بادام‌هندی: ۴ /۱ پیمانه
زنجبیل تازه کوچک: ۱ عدد
پودر هل: ۴ /۱ قاشق چای‌خوری
سیر رنده شده: ۴ حبه

طرز تهیه:

ابتدا فلفل دلمه‌ای‌ ها را بشویید سپس آن‌ها را به‌ صورت تکه‌های ۳ سانتی برش دهید. زنجبیل را هم بعد از شست‌ و شو ریز خورد کنید. حالا در یک تابه یا قابلمه کوچک نیمی از کره را بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب شود سپس پیاز، پودر هل، سیر، پودر فلفل تند و زنجبیل را بریزید و آن‌ها را باهم خوب تفت دهید تا مواد کمی نرم شوند.

حرارت را کم کنید، بادام‌هندی را به مواد اضافه کرده و خوب مواد را باهم مخلوط‌ کنید. اکنون مواد را داخل ظرف غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید. کمی هم آب به مواد اضافه کرده، دستگاه را روشن کنید تا مایه نرمی حاصل شود. دقت کنید که بیش از اندازه آب به مواد اضافه نکنید.

در یک تابه مابقی کره را ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید. حالا تکه‌های فلفل دلمه‌ای و قارچ را داخل آن تفت دهید تا مواد کمی نرم شوند. به میزان لازم نمک و فلفل هم اضافه کنید. حالا مواد داخل مخلوط‌کن را به مواد داخل تابه اضافه کرده و به مدت یک دقیقه آن‌ها را باهم تفت دهید سپس سبزی معطر را اضافه کنید. اکنون باید شیر را به مواد اضافه کنید و حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا شیر کاملاً داغ شده و خوب با مواد مخلوط شود.

در انتها خامه، شکر و در صورت نیاز کمی نمک هم به مواد اضافه کنید. به‌آرامی هم بزنید تا مواد خوب به خورد هم بروند و مایه نسبتاً غلیظی حاصل شود. به مدت ۳-۲ دقیقه صبر کرده بعد آن را سرو کنید.

نوش جان!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا