غذای ایرانی با قارچ

خوراک قلوه و قارچ خوشمزه

آموزش آشپزی با قارچ: دستور پخت خوراک قلوه و قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله هاگ اینبار به سراغ خوراک قلوه و قارچ خوشمزه و لذیذ رفتیم. این غذای فوق العاده، به دلیل استفاده از قارچ و قلوه گوسفند یا گاو، سرشار از پروتئین و بسیار مقوی می باشد. اگر دوست دارید طعم دلچسب آن را تجربه کنید پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای خوراک قلوه و قارچ :

قلوه گوسفند یا گاو 500 گرم

قارچ خوراکی دکمه ای 250 گرم

کره 30 گرم

سیر یا موسیر 1 عدد

رب گوجه فرنگی یک قاشق سوپ خوری

آرد یک قاشق مرباخوری

سرکه سفید نیم لیوان

آب، نمک و فلفل و ادویه به مقدار لازم

 

طرز تهیه خوراک قلوه و قارچ:

ابتدا قلوه ها و قارچ ها را خوب شسته و به اندازه دلخواه خرد کنید. حالا کره را درون تابه یا قابلمه حرارت دهید و پس از اب شدن قلوه ها را به آن اضافه کرده و سرخ نمایید.

موسیر یا سیر را ریز خورد کرده یا به اصطلاح ساطوری کنید و به همراه آرد به قلوه ها اضافه نماید و خوب آن را هم بزنید. حال قارچ ها را به همراه رب گوجه فرنگی، فلفل و نمک و ادویه های دلخواهخودتان به آن اضافه نمایید.

از قبل سرکه را کمی بجوشانید تا ترشی آن کم شود و سپس آن را به همراه نصف لیوان آب به مواد غذایی اضافه نمایید و خوب هم بزنید. حالا درب تابه یا قابلمه را ببندید و 20 الی 30 دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید تا خوب بپزد و در انتها می توانید درب ظرف را برداشته و بگذارید تا کمی حرارت آن را غلیظ کند (به دلخواه خودتان).

حالا خوراک قلوه و قارچ ما آماده است و میتوانید آن را در کنار کمی پوره سیب زمینی یا سبزیجات پخته و چند تکه نان سرو نمایید.

آموزش آشپزی با قارچ - خوراک قلوه و قارچ

نوش جان!

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا