آموزش آشپزی با قارچ های خوراکی

آموزش آشپزی : خوراک لوبیا چیتی با قارچ (غذای گیاهی و رژیمی)

آشپزی با قارچ : دستور پخت خوراک لوبیا چیتی با قارچ (غذای گیاهی)

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک خوراک گیاهی و رژیمی جذاب و خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم خوراک لوبیا چیتی و قارچ است. این غذا بسیار کم کالری و رژیمی بوده و به علت نداشتن گوشت یک غذای گیاهی محسوب می شود و گزینه بسیار مناسبی برای افراد گیاه خوار یا به اصطلاح وجترین، می باشد. همچنین می توان از آن به صورت پیش غذا یا حتی صبحانه نیز استفاده نمود. در ادامه با طرز تهیه این غذای خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم:

لوبیا چیتی: ۱ پیمانه
پیاز خورد شده: ۱ عدد
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق سوپ‌خوری
قارچ متوسط: ۴ عدد
آب‌لیمو، نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه:

لوبیا را به مدت ۲ ساعت در آب ولرم خیس می‌کنیم تا نفخ آن از بین رود، بعد از این مدت با شعله‌ی کم به روی اجاق گاز قرار می‌دهیم. پس از گذشت حدود ۲ ساعت لوبیا پخته می‌شود. سپس پیاز را در روغن سرخ کرده و فلفل، زرد چوبه و نمک را به آن اضافه می‌نماییم و بلافاصله رب گوجه را درون محتویات ریخته و تفت می‌دهیم. بعد از انجام این عملیات، مواد را با لوبیا مخلوط می‌نماییم و قارچ‌ها را که به صورت دلخواه بریده‌ایم به خوراک اضافه می‌کنیم به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم. سپس خوراک لوبیا چیتی با قارچ ما آماده است و می توان آن را با کمی آب لیمو و چند تکه نان سفید سرو نمود.

*نکته: در صورت دلخواه می توانید سیب زمینی هم در خوراک لوبیا چیتی استفاده نمایید. باید سیب زمینی را خورد کرده و همراه لوبیا بپزید.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا