غذای ملل با قارچ

خوراک ماهی سالمون و قارچ

آموزش آشپزی با قارچ: طرز تهیه خوراک ماهی سالمون و قارچ

غذای دریایی جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم دستور پخت خوراک ماهی سالمون و قارچ است که یک خوراک جذاب دریایی طبخ شده با قارچ میباشد. غذا های دریایی برای سلامتی بدن بسیار مفید هستند و حاوی امگا 3 نیز می باشند و چربی های مضر ندارند. در ادامه با طرز تهیه این خوراک ماهی سالمون خوشمزه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم خوراک ماهی سالمون و قارچ:
  1. سیر: 2 حبه
  2. پیازچه (خردشده): 1/3 فنجان
  3. سس سویا: 1/4 فنجان
  4. سرکه برنج: 1 قاشق غذاخوری
  5. زنجبیل:1 عدد
  6. شکر: 2 قاشق چایخوری
  7. روغن کنجد: 1 قاشق چایخوری
  8. سس فلفل: 3/4 قاشق چایخوری
  9. ماهی سالمون:  4 تکه
  10. روغن‌ زیتون1 قاشق غذاخوری
  11. کاهو (خردشده): 7 فنجان
  12. قارچ (بخارپز و ورقه شده): 115 گرم

 

طرز تهیه خوراک ماهی سالمون:

یک حبه سیر را با پیازچه، سس سویا، سرکه برنج، زنجبیل، شکر، روغن کنجد و سس فلفل داخل دستگاه مخلوط‌کن بریزید و مخلوط‌ کنید. ماهی را داخل یک ظرف پیرکس بچینید و با قاشق مواد را روی آن بریزید. ماهی را به مدت 5 دقیقه در مواد بخوابانید. فر را با دمای 260 درجه سانتی‌گراد گرم‌ کنید. ماهی را همراه با مواد آغشته به آن روی سینی فر قرار دهید. باقیمانده مواد را به یک ماهی‌ تابه عمیق کوچک انتقال دهید. ماهی را به مدت 8 دقیقه در فر قرار دهید تا کاملاً پخته شود.

مواد داخل ماهی‌تابه را به جوش آورید و آن را کنار بگذارید. روغن را داخل یک قابلمه نچسب گرم‌ کنید. کاهو، قارچ و یک حبه سیر له‌ شده را به روغن اضافه کنید و به مدت 4 دقیقه تفت دهید. سبزیجات را بین چهار بشقاب تقسیم کنید و ماهی را روی آن قرار دهید و سس را روی ماهی بمالید. حال خوراک ماهی سالمون ما آماده سرو کردن می باشد.

نوش جان

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای دریایی خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا