پیش غذا و دسر با قارچ

خوراک ماهی صدفی با سس گوجه و قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه خوراک ماهی صدفی با سس گوجه و قارچ

غذای دریایی جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم دستور پخت خوراک ماهی صدفی با سس گوجه و قارچ است. در ادامه با طرز تهیه این خوراک جذاب دریایی طبخ شده با قارچ خوشمزه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم خوراک ماهی صدفی:
  1. فیله ماهی: 250 گرم
  2. پیاز کوچک: 1 عدد
  3. لیمو ترش: 1 عدد
  4. فلفل دلمه‌ای: 1 عدد
  5. گوجه فرنگی: 2 عدد
  6. قارچ: 200 گرم
  7. روغن زیتون: 2 قاشق سوپخوری
  8. نمک و فلفل: به میزان لازم
  9. سرکه: 3 قاشق سوپخوری
  10. آب‌ لیمو: 2 قاشق سوپخوری

 

طرز تهیه:

ماهی‌ ها را به نمک، فلفل و سرکه آغشته کنید و بگذارید به مدت 10 دقیقه با این مواد در ظرفی دربسته در یخچال بمانند تا مزه دار شوند 2 پیاز را پوست‌کنده به شکل حلقه‌حلقه برش بزنید.  لیموترش و فلفل دلمه‌ای را هم حلقه‌حلقه کرده و همه سبزیجات را در کف تابه بچینید.

قارچ‌ها را هم ورقه‌ورقه کرده و به مقداری آب‌ لیمو آغشته کنید و کنار بگذارید. حالا گوجه فرنگی‌ ها را رنده کرده یا در دستگاه غذا ساز ریخته و پوره‌ کنید. پوره گوجه‌ فرنگی را هم با نمک و فلفل کمی مزه‌ دار کرده و روی مواد دیگر در تابه بریزید و روی مواد پهن کنید.

ماهی را روی سبزیجات و گوجه فرنگی بگذارید و در تابه را ببندید تا ماهی‌ ها با حرارت ملایم بپزند. ماهی‌ ها حدود 20 تا 25 دقیقه‌ای می‌پزند؛ در مرحله آخر پخت، روغن‌ زیتون را به ماهی‌ ها و سس اضافه کنید. قارچ‌ ها را در 4 دقیقه آخر پخت ماهی روی آن بریزید زیرا قارچ به‌ سرعت می‌پزد. حال خوراک ماهی صدفی ما آماده است و می توانید آن را در کنار سیب زمینی سرخ شده و مقداری نان سرو نمایید.

نوش جان!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای دریایی خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا