غذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : خوراک میگو با سس قارچ خامه ای

آشپزی با قارچ : طرز تهیه خوراک میگو با سس قارچ خامه ای (غذای دریایی)

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک خوراک دریایی خوشمزه و لذیذ و مقوی ، یعنی خوراک میگو با سس قارچ رفته ایم. غذاهای دریایی و مخصوصا میگو دارای خواص بسیار زیاد برای بدن و همچنین کمترین ضرر از نظر چربی های اشباع و … می باشند و همچنین سرشار از امگا3 می باشند. در ادامه با طرز تهیه خوراک میگو با سس قارچ خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم:
  1. میگو: 300 گرم
  2. روغن‌ زیتون2 قاشق غذاخوری
  3. گوجه‌ فرنگی2 عدد
  4. سیر: 4 حبه
  5. پیاز: 1 عدد
  6. قارچ: 2 لیوان (خردشده)
  7. خامه‌ ترش1/2 لیوان
  8. آب مرغ: 1 لیوان
  9. سس گوجه‌ فرنگی:1 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه:

ابتدا گوجه‌ فرنگی‌ ها را همراه با روغن‌ زیتون، مقداری نمک و فلفل داخل تابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار داده و تفت دهید؛ تا آب گوجه‌ فرنگی کشیده شود. سپس سس گوجه‌ فرنگی را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید. پیاز و داخل تابه بریزید و پس‌ از اینکه پیاز نرم شد قارچ‌ها را اضافه کنید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود.

گوجه‌ فرنگی تفت خورده و خامه‌ ترش را به قارچ اضافه کنید و هم بزنید، پس‌ از اینکه به خوبی مخلوط شدند آب مرغ را اضافه کنید سپس حرارت را زیاد کنید تا سس به جوش بیاید. پس‌ از اینکه سس به جوش آمد میگوها را اضافه کنید، با حرارت بالا هم بزنید تا سس غلیظ شده و همزمان میگوها پخته و گرد شوند، خوراک میگو را سرو کنید.

نوش جان!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای دریایی خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا