پیش غذا و دسر با قارچ

خوراک هویج و قارچ (کاروت) بخارپز

این غذای بخارپز بسیار کم کالری و رژیمی بوده و به علت نداشتن گوشت یک غذای گیاهی محسوب می شود

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک خوراک گیاهی و رژیمی جذاب و خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم خوراک قارچ و هویج بخارپز است. این غذای بخارپز بسیار کم کالری و رژیمی بوده و به علت نداشتن گوشت یک غذای گیاهی محسوب می شود و گزینه بسیار مناسبی برای افراد گیاهخوار یا به اصطلاح وجترین، می باشد. همچنین می توان از آن به صورت دورچین در کنار غذاهای دیگر نیز استفاده نمود. در ادامه با طرز تهیه این خوراک قارچ و هویج بخارپز خوشمزه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

  • قارچ: ۴۰۰ گرم
  • هویج: ۲ عدد بزرگ
  • پیاز: ۱ عدد کوچک
  • فلفل دلمه‌ای۱/۲ عدد
  • روغن‌ زیتون۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا کف تابه را با روغن چرب کنید. بهتر است از تابه رژیمی استفاده کنید. در صورت در دسترس نبودن از تابه نچسب استفاده کنید تا مواد بدون سوختن بخارپز شوند. پیاز، قارچ، هویج و فلفل دلمه را در تابه ریخته و نمک و فلفل و زردچوبه را هم اضافه کنید. زیر حرارت را کم کرده و در تابه را بگذارید و اجازه دهید بخارپز شوند تا آب قارچ کشیده شود. سپس خوراک قارچ و هویج را در ظرفی کشیده و در کنار مقداری نان سرو نمایید.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر پیش غذا و دسر با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا