آموزش آشپزی با قارچ های خوراکی

آموزش آشپزی : کلوچه ماهی و قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه کلوچه ماهی و قارچ (پیراشکی ماهی)

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک پیش غذای جذاب و خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم نوعی پیراشکی یعنی خوراک کلوچه ماهی و قارچ است. در ادامه با طرز تهیه این کلوچه ماهی و قارچ خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم:

آرد: ۲۵۰ گرم
بیکینگ‌پودر: ۱ قاشق چای‌خوری
پودر شکر: ۱ قاشق چای‌خوری
کره سرد (خورد کرده): ۳۰ گرم
خامه صبحانه: ۸۰ گرم
زرده تخم‌مرغ هم زده: ۲ عدد
کنجد: به میزان لازم

مواد لازم میانی:

کره: ۳۰ گرم
پیاز ریز خورد کرده: ۱ عدد
قارچ خورد کرده: ۲۰۰ گرم
فیله ماهی پخته: ۲۰۰ گرم
پودر سیر: ۱ قاشق چای‌خوری
جعفری خرد کرده: ۱ قاشق سوپ‌خوری
پنیر خامه‌ای: ۵۰ گرم

طرز تهیه:

آرد، بیکینگ‌پودر و پودر شکر را در کاسه مناسبی بریزید. آنگاه کره را اضافه کنید و با نوک انگشتان کره را با آرد مخلوط کنید تا به‌صورت خورده نان در آید. حالا خامه را اضافه کنید و مخلوط نمایید تا به شکل خمیر درآید. سپس خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید. اینک خمیر را روی سطح میز آرد پاشیده با وردنه به ضخامت نیم سانتیمتر باز کنید و با برشگر مستطیل‌هایی به ابعاد ۴×۳ سانتی‌متر برش‌بزنید.

حالا یک قاشق سوپ‌خوری از مواد فراهم کرده روی خمیر بگذارید و یک لایه خمیر دیگر روی آن قرار دهید. سپس اطراف خمیر را با چنگال به هم بچسبانید، رویش زرده تخم‌مرغ بمالید و کنجد بپاشید و در سینی فر بچینید. اکنون در فر گرم کرده با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد به مدت تقریبی ۳۰ دقیقه کلوچه‌ها را بپزید.

روش تهیه مواد میانی:

کره را در تابه مناسبی روی حرارت اجاق آب کنید. آنگاه پیاز را اضافه کنید و ۵ دقیقه تفت دهید. حالا قارچ را اضافه کنید و پیوسته آن را هم بزنید سپس فیله ماهی، پودر سیر و جعفری را افزوده و قدری دیگر تفت دهید. اینک پنیر خامه‌ای را اضافه کنید و با مواد مخلوط نمایید.

نوش جان!!!
امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا