آموزش آشپزی با قارچ های خوراکی

آموزش آشپزی : خوراک گوشت و قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه خوراک گوشت و قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک خوراک جذاب و خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم خوراک گوشت و قارچ است. در ادامه با طرز تهیه این غذای خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم:

گوشت کم‌چرب: ۷۵۰ گرم
روغن گیاهی: ۲ قاشق غذاخوری
پیاز خورد شده: ۲ عدد
سیر له‌شده: ۲ حبه
ریشه زنجبیل ریز خورد شده: ۲/۵ سانتی‌متر
فلفل سبز خورد شده: ۲ عدد
رب پودر کاری متوسط: ۱/۲ قاشق غذاخوری
پودر تخم گشنیز: ۱ قاشق چای‌خوری
قارچ نازک ورقه شده: ۲۲۰ گرم
عصاره: ۸۵۰ میلی‌لیتر
گوجه‌فرنگی خورد شده: ۳ عدد
نمک: ۱ قاشق چای‌خوری
کرم نارگیل: ۶۰ گرم
پودر بادام: ۲ قاشق غذاخوری

مواد لازم جهت تزیین خورشت قارچ و گوشت:

روغن گیاهی: ۲ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای خلال شده: ۱ عدد
پیازچه خوردشده: ۶ عدد
زیره سبز: ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه:

گوشت را به تکه‌های کوچک خورد نمایید. روغن را درون تابه‌ای گرم نموده و گوشت را درون آن سرخ نمایید. سپس تکه‌های گوشت را از تابه خارج نمایید. پیاز، زنجبیل، سیر، فلفل، رب کاری و پودر گشنیز را داخل تابه خالی بریزید و ۲ دقیقه پخته شود. عصاره و گوجه‌ها را اضافه نموده و برحسب ذائقه، نمک به آن اضافه نمایید.

گوشت را به تابه بازگردانید و بگذارید به مدت ۷۵ تا ۹۰ دقیقه پخته شود تا نرم شود. کرم نارگیل و پودر بادام را درون مخلوط گوشت ریخته و بگذارید با درب بسته ۳ دقیقه دیگر به‌آرامی پخته شود.

در همین فاصله، دورچین خورشت قارچ و گوشت را آماده نمایید. روغن را درون یک تابه گرم نموده و پیازچه و فلفل را اضافه نمایید و تا هنگامی‌که کاملاً ترد و سرخ شود، پخته شود. سپس زیره را ریخته و به مدت ۳۰ ثانیه دیگر سرخ نمایید. بعد از آماده شدن، آن را روی خورشت قارچ و گوشت ریخته و سرو نمایید. همچنین می توانید خوراک گوشت و قارچ را با چند تکه نان و پوره سیب زمینی یا سیب زمینی سرخ کرده در کنار آن سرو نمایید.

نوش جان!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا