غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : خورشت قارچ فوری

آشپزی با قارچ : دستور پخت خورشت قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک غذای ایرانی اصیل و خوشمزه رفته ایم. یکی از مهمترین مدل غذاهای ایرانی که طرفداران زیادی هم دارد خورشت ها هستند به نحوی که نماد غذای ایرانی به حساب می آیند. امروز می خواهیم دستور پخت خورشت قارچ را آموزش دهیم. در ادامه با طرز تهیه خورشت قارچ با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

  1. گوشت چرخ کرده بدون چربی: 100 گرم
  2. پیاز: 1 عدد
  3. قارچ: 3 الی 4 عدد
  4. زعفران دم‌کرده: 1 ق غ
  5. رب گوجه فرنگی: 1 ق م

 

طرز تهیه:

پیاز رنده شده را با کمی روغن تفت داده و بعد گوشت چرخ کرده و نمک و زردچوبه و فلفل و رب را اضافه کنید و آن‌ها را نیز تفت داده تا زمانی که رنگ گوشت عوض شود سپس روی گوشت مقداری آب ریخته و درب آن را ببندید تا خوب پخته شود.

در این فاصله قارچ تمیز و شسته شده را ریز کنید اگر قارچ کوچک بود دونیم کرده و اگر بزرگ بود به چهار قسمت تقسیم کنید و در مقدار کمی روغن با حرارت بالا تفت دهید تا رنگ قارچ سفید و خوش‌رنگ بماند. قارچ‌ها و زعفران را بعد از اینکه گوشت پخته شد به خورشت اضافه کنید و حرارت را خاموش کرده در ظرف مناسب بریزید و داخل یا روی آن را با جعفری خرد شده تزئین کنید و در کنار برنج سرو نمایید.

نوش جان

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه ایرانی در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا