غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : خورشت قارچ و تره فرنگی با مرغ بریانی

آشپزی با قارچ : دستور پخت خورش قارچ و تره فرنگی با مرغ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک غذای ایرانی اصیل و خوشمزه رفته ایم. یکی از مهمترین مدل غذاهای ایرانی که طرفداران زیادی هم دارد خورشت ها هستند به نحوی که نماد غذای ایرانی به حساب می آیند. در این مقاله دستور پخت خورشت قارچ و تره فرنگی با مرغ را در نظر گرفته ایم. پس در ادامه با طرز تهیه خورشت تره فرنگی با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

  1. تره فرنگی: 2 پیمانه
  2. قارچ سفید دکمه ای: 600 گرم
  3. فلفل دلمه ای: نصف پیمانه
  4. نمک، فلفل قرمز، زردچوبه، فلفل سیاه: به مقدار لازم
  5. کاری: به مقدار لازم
  6. سس سفید: 2 پیمانه
  7. کره نرم: 2 قاشق غذا خوری
  8. مرغ درسته متوسط: 1 عدد
  9. خامه: نصف پیمانه

 

طرز تهیه:

ابتدا تره‌ فرنگی و فلفل دلمه‌ای را باهم با کمی روغن تفت دهید. سپس یک چهارم لیوان آب به آن اضافه کرده و هم بزنید و در آن را بگذارید تا آب اضافه جمع شود و سبزیجات کمی بپزد و نرم شود. سپس قارچ و ادویه دلخواه و نمک و کره را به آن اضافه نموده و هم بزنید و زیر شعله را کمی بیشتر کرده تا قارچ کمتر آب بیندازد و سیاه شود.

قارچ که پخته شد به آن سس سفید را اضافه کرده و زیر شعله را کم کنید قبل از سرو خامه را به آن اضافه کرده زیر حرارت را کم نموده کمی روی حرارت بماند سپس در ظرف موردنظر ریخته و تکه‌های مرغ را روی این خورشت قرار دهید. حال خورشت قارچ و تره فرنگی آماده سرو در کنار برنج می باشد. البته می توان آن را به عنوان خوراک در کنار نان نیز سرو نمود.

نوش جان!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه ایرانی در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا