غذای ایرانی با قارچ

خورشت گوجه سبز با قارچ

دستور پخت خورشت گوجه سبز (غذای گیاهی)

در مقاله امروز طرز تهیه خورشت گوجه سبز با قارچ خوشمزه را برای شما همراهان گرامی در نظر گرفته ایم. یکی از مهمترین مدل غذاهای ایرانی که طرفداران زیادی هم دارد خورشت ها هستند به نحوی که نماد غذای ایرانی به حساب می آیند و از قدیم تا به امروز بخش مهمی از غذای مردم ایران بوده است. همچنین در این خورشت از گوشت استفاده نشده از رو یک غذای گیاهی است و برای افراد گیاهخوار یا وجترین مناسیب می باشد. در ادامه با طرز تهیه خورشت گوجه سبز وقارچ خوشمزه با ما همراه باشید.

 

 

مواد لازم:

  1. پیاز خرد کرده: 1 عدد متوسط
  2. روغن: به میزان لازم
  3. قارچ: 500 گرم
  4. زردچوبه: 1/2 قاشق چایخوری
  5. نعنا و جعفری خرد کرده: 500 گرم
  6. گوجه سبز: 400 گرم
  7. نمک و فلفل: به میزان لازم
  8. شکر: 1 الی 2 قاشق چایخوری

 

طرز تهیه خورش گوجه سبز:

ابتدا پیاز را تفت دهید. سپس قارچ را به آن بیفزایید و 5 دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید. سپس زردچوبه را اضافه کنید؛ و اندکی بعد به میزان کافی آب را بیفزایید. حالا نعنا و جعفری را تفت دهید و به همراه گوجه‌ سبز، نمک و فلفل به خورش اضافه کنید. اینک صبر کنید تا خورشت جاافتاده و درنهایت شکر را اضافه کنید. خورشت گوجه سبز شما آماده است و می توانید آن را در کنار برنج سرو نماید.

نوش جان

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه ایرانی در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی و طبخ غذای ایرانی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا