غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : خورشت گوشت و قارچ

آشپزی با قارچ : دستور پخت خورشت گوشت و قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک غذای ایرانی اصیل و خوشمزه رفته ایم. یکی از مهمترین مدل غذاهای ایرانی که طرفداران زیادی هم دارد خورشت ها هستند به نحوی که نماد غذای ایرانی به حساب می آیند. امروز می خواهیم دستور پخت خورشت گوشت و قارچ خوشمزه را آموزش دهیم. در ادامه با طرز تهیه خورشت گوشت و قارچ با ما همراه باشید.

 

 

مواد لازم:

  1. گوشت کم چرب: 750 گرم
  2. روغن گیاهی: 2 ق غ
  3. پیاز خرد شده: 2 عدد
  4. سیر له شده: 2 حبه
  5. ریشه زنجبیل ریز خرد شده: 2/5 سانتی متر
  6. فلفل سبز تازه دانه گرفته و خرد شده: 2 عدد
  7. رب پودر کاری متوسط: 1/2 ق غ
  8. پودر تخم گشنیز: 1 ق چ
  9. قارچ نازک ورقه شده: 220 گرم
  10. عصاره: 850 میلی لیتر
  11. گوجه فرنگی خرد شده: 3 عدد
  12. نمک: 1 ق چ
  13. کرم نارگیل: 60 گرم
  14. پودر بادام: 2 ق غ

 

طرز تهیه:

گوشت را به تکه‌های کوچک خرد نمایید. روغن را درون ماهیتابه‌ای گرم نموده و گوشت را درون آن سرخ نمایید و مدام هم بزنید. سپس تکه‌های گوشت را از ماهیتابه خارج نمایید. پیاز، زنجبیل، سیر، فلفل، رب کاری و پودر گشنیز را داخل تابه خالی بریزید و به آرامی 2 دقیقه بپزید. عصاره و گوجه‌ها را اضافه نموده و بر حسب ذائقه، نمک به آن اضافه نمایید. گوشت را به ماهیتابه بازگردانید و بگذارید به مدت 75 تا 90 دقیقه بپزد تا نرم شود.

کرم نارگیل و پودر بادام را درون مخلوط گوشت بریزید و بگذارید با درب بسته 3 دقیقه دیگر به آرامی بپزد. در همین فاصله، دورچین خورش قارچ و گوشت را آماده نمایید. روغن را درون یک تابه گرم نموده و پیازچه و فلفل را اضافه نمایید و تا هنگامی که کاملاً ترد و سرخ شوند آن را بپزید.
سپس زیره را بریزید و به مدت 30 ثانیه دیگر سرخ نمایید. بعد از آماده شدن، آن را روی خورش قارچ و گوشت بریزید و سرو نمایید. گوشت استفاده شده در خورش قارچ و گوشت را می‌توانید مطابق با سلیقه‌تان عوض نمایید و از فیله، سردست یا ران استفاده نمایید.

نوش جان!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه ایرانی در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا