اخبار صنعت قارچاخبار علمی حوزه قارچ

کسب رتبه دوم دانش آموزان البرز در جشنواره خوارزمی

بنابر گزارش هاگ، مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان این استان در بیست و سومین جشنواره جوان خوارزمی حائز ۲ رتبه برتر کشوری شدند.

سالار قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: دانش آموزان آتنا طیب و ترانه ایزدیار از دبیرستان سلاله آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با ارائه طرح ساخت رآکتور سلولز باکتریایی با استفاده از قارچ کمبوجا توانستند رتبه ۲ کشوری  را در جشنواره جوان خوارزمی به خود اختصاص دهند.

وی خاطرنشان کرد: غزل نورائی آشتیانی از دانش آموزان فرزانگان آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در گروه هنر با ارائه طرح دستگاه دستیار پیانو موفق به کسب رتبه سوم کشوری در این جشنواره شد.

وی بیان داشت: نوآوری، کاربرد و حل‌ مساله، ارزش و مستندسازی علمی و پژوهشی، و به‌ کارگیری روش‌های کیفی و کمی در داوری، از شاخص های اصلی بیست و سومین جشنواره جوان خوارزمی است.

قاسمی با اشاره به اینکه جشنواره دانش آموزی خوارزمی در سطح همه مدارس متوسطه اول در ۶ محور برگزارشد،جشنواره دانش آموزی خوارزمی با هدف سوق دادن سیستم آموزشی به سمت برنامه های آموزشی مهارتی و تیمی رشته های مختلف اجرایی شد.

وی تصریح کرد: در این جشنواره طرح‌هایی با رویکرد رفع نیازها و مسائل زیست بوم منطقه جغرافیایی ارائه شد.

قاسمی  اضافه کرد: دانش آموزی که مسیر زندگی خود را پیدا کند و برای رسیدن به اهدافش تلاش کند درآینده نتیجه زحمات خود و والدینش را می بیند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز یادآور شد: دانش آموزان با خود باوری می تواند در زندگی به اهدافشان برسند و در عرصه های مختلف برای کشور افتخارآفرینی کنند و نامشان همانند مریم میرزاخانی در جهان بدرخشد.

وی تاکید کرد: کمک به شکوفایی استعدادهای دانش آموزان برای رشد کردن و حضور در مسابقات، جشنواره ها و المپیادهای ملی و بین المللی ضروری است.استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

منبع: ایرنا

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا