دانستنی‌ها درباره قارچ

دایناسورهای معتاد از نوعی قارچ تغذیه می‌کردند

ارگوت یک نوع قارچ انگلی است

دایناسورهای معتاد از نوعی قارچ تغذیه می‌کردند. ارگوت یک نوع قارچ انگلی است که از آن در تولید دارویی در دسته روان‌گردان‌ها استفاده می‌شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری هاگ، طی تحقیقات جدید انجام‌شده، دانشمندان بر این باورند که دایناسورها مواد مخدر مصرف می‌کردند. تحقیقات جدید نشان داده دایناسورها از نوعی قارچ تغذیه می‌کردند که این نوع قارچ امروزه در تولید مواد مخدر استفاده می‌شود.

ریشه این کشف عجیب، یک فسیل کوچک است که به صد میلیون سال پیش بازمی‌گردد. دانشمندان نمونه‌ای از قارچ‌های توهم‌زا و هذیان آور را در سنگ‌های کهربا کشف کرده‌اند. این قارچ‌های مخدر صد میلیون سال پیش یعنی درزمانی که دایناسورهای معتاد گیاهخوار عظیم‌الجثه روی زمین زندگی می‌کردند، در میان علف‌هایی که دایناسورهایی همچون دیپلودوکس و استگوسور می‌خورده اند، وجود داشته است.

ارگوت؛ نزدیک‌ترین تمثیل

با توجه به نتایج به‌دست‌آمده از آزمایش‌های انجام‌شده روی نمونه یافت شده، قارچ یادشده تا حد زیادی به قارچ (ارگوت) شباهت دارد. لازم به ذکر است که ارگوت یک نوع قارچ انگلی است که از آن در تولید دارویی در دسته روان‌گردان‌ها استفاده می‌شود؛ اسید لایزرژیک دی ایتل امید گفتنی است «آل اس دی» که در بسیاری از کشورهای جهان ممنوع است. قارچ های ارگوت اثرات مخربی بر مصرف کننده دارد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا