رسانه قارچرویداد

درباره قارچ چه می‌دانید؟

گزارش مردمی درباره قارچ از نمایشگاه جامع کشاورزی ایران

در  نمایشگاه جامع کشاورزی ایران افراد بسیاری شرکت کرده بودند، و رسانه تخصصی هاگ بنا به رسالت خود به میان شرکت کنندگان رفت تا از آگاهی آنها نسبت به صنعت قارچ اطلاع کسب کند.

شناخت این سطح از آگاهی از آن رو اهمیت دارد که فعالان صنف تولید و توزیع قارچ را با مخاطب و بازار هدف بهتر آشنا می‌کند و می‌تواند بر اساس آن برنامه‌ریزی بهتری برای مدیریت بازار داشته باشد.  شرکت کنندگان در نمایشگاه، به سئوالاتی در رابطه «درباره قارچ چه می‌دانید» پاسخ دادند و نتایج زیر به دست آمد:

از صنعت قارچ چه می‌دانید؟

آشنایی افراد با این صنعت بسیار کم بود، حتی برخی از شرکت کنندگان تمایزی بین قارچهای میکرو و ماکرو قائل نبودند. تنها معدود افرادی که به واسطه رشته تحصیلی یا حرفه خود مطالعات یا تجربیاتی در این زمینه داشتند، از این صنعت آگاه بودند. به نظر می‌رسد برداشت عمومی مردم کماکان چیدن قارچهایی باشد که در محیطهای سنتی کشت و تولید می‌شوند.

درباره‌ی صنعت قارچ
درباره‌ی صنعت قارچ

با خواص قارچ تا چه حد آشنا هستید؟

عموما به خاطر تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون، کم و بیش با اهمیت میزان پروتئین موجود در قارچ و استفاده از آن به عنوان گوشت گیاهی آشنا بودند. اما کسی به وجود ویتامینهای سرشار آن و میزان اندک کالری در قارچها اشاره‌ای نکرد و به نظر می‌رسد این بخش از خواص قارچ در تبلیغات عمومی مغفول مانده است.

درباره قارچ چه می‌دانید؟
آشنایی با فواید قارچ

ترجیح می‌دهید قارچ را به صورت فله بخرید یا بسته‌بندی؟

مصاحبه ما با افراد شرکت کننده نشان داد که اکثرا خانمها قارچ بسته‌بندی را نشان دهنده تمیز بودن و مناسبتر بودن کیفیت قارچ می‌دانند در حالی که برای آقایان بسته‌بندی یا فله اهمیتی ندارد و گاه به دلیل قیمت پایینتر فله را ترجیح می‌دهند.

هنگام خرید قارچ به چه نکاتی دقت می‌کنید؟ 

به نظر می‌رسد اکثرا سفید بودن و ریز بودن قارچ را جزو ملزومات خرید یک قارچ با کیفیت می‌دانند! تازگی و تمیز بودن، و بوی خوب در رتبه‌های بعدی قرار دارد. به این ترتیب گویی سایر قارچها از جمله قارچ قهوه‌ای و قارچهای صدفی و اگزوتیک اصلا شناخته شده نیستند. چون شاخصه سفید بودن فقط مربوط به قارچ دکمه‌ای سفید است.

درباره قارچ چه می‌دانید؟
گزارش مردمی درباره‌ی قارچ

در تهیه چه غذاهایی از قارچ استفاده می‌کنید؟

کاربردهای قارچ در انواع فست فودی، ماکارونی و انواع پاستا برای عموم شناخته شده است. به علاوه در انواع سالاد، املت، خورشت، و سوپ قارچ نیز استفاده می‌شود. به نظر می‌رسد قارچ جای خود را در بین غذاهای روتین ایرانیان باز کرده است و کاربرد فراوان در آشپزی با قارچ دارد.

درباره قارچ چه می‌دانید؟
نمایشگاه جامع کشاورزی ایران

شما را به مشاهده بخشهایی از این مصاحبه مردمی درباره شناخت صنعت قارچ دعوت می‌کنیم که از آنها پرسیدیم درباره قارچ چه می‌دانید؟

 

4.9/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا