اخبار صنعت قارچجهاد کشاورزی

دریافت جایزه کتاب برگزیده توسط محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی

به گزارش هاگ، روز پنجشنبه روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران، کتاب تألیفی اعضای هیات علمی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با عنوان Fungi in Fuel Biotechnology در سومین دوره هفته ملی کتاب کشاورزی و منابع طبیعی موفق به کسب جایزه « کتاب برتر» شد.

کتاب «قارچ ها در بیوتکنولوژی  سوخت های زیستی»( Fungi in Fuel Biotechnology)  که توسط دکتر غلامرضا صالحی جوزانی و دکتر میثم طباطبایی اعضای هیات علمی بخش بیوتکنولوژی میکروبی پژوهشگاه و دکتر مرتضی آغباشلو، عضو هیات علمی دانشگاه تهران تدوین شده و توسط انتشارات معتبر بین المللی اشپرینگر منتشر شده است.

در این کتاب ضمن مروری بر انواع سوخت های زیستی و  موانع تولید آنها، ظرفیت های  قارچ ها و مخمرها در تولید سوخت های زیستی (بیواتانول و بیودیزل) از ابعاد مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
به طور کلی از قارچ ها می توان به سه روش در تولید سوخت های زیستی استفاده کرد. کاربرد به عنوان منبع سلولاز برای هیدرولیز مواد لیگنوسلولزی برای تولید بیواتانول، کاربرد به عنوان منبع لیپیدها برای تولید بیودیزل و کاربرد به عنوان منبع لیپاز برای کاتالیز کردن ترانس استریفیکاسیون لیپیدها در تولید بیودیزل.

مراسم «سومین دوره هفته ملی کتاب کشاورزی و منابع طبیعی» روز چهارشنبه ۲۶ آبان با حضور خیام نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی(تات)، احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین سعیدیان، نماینده ولی فقیه در سازمان تات و روسای  موسسات و مراکز تحقیقاتی سازمان در محل سالن فجر سازمان  آموزش تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی در تهران برگزار شد.
در این مراسم علاوه بر کتابهای برتر و شایسته تقدیر، مجلات علمی و ترویجی کشاورزی و آثار ترویجی (نشریه ترویجی، دسـتنامه و نرم افزار کاربردی) برتر در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی نیز معرفی و از مؤلفان و پدیدآورندگان آنها تقدیر شد.

گفتنی است با توجه به بیماری و عدم حضور دکتر صالحی در مراسم، دکتر گلکاری، ریاست پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی به نمایندگی از وی، این جایزه را دریافت کرد.

پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در کرج مستقر است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا