جهاد کشاورزی

فصل سرما مراقب قارچ‌ ها باشید

استان قزوین در بخش کشاورزی دارای ۸۰ هزار بهره بردار است

با آغاز بارش برف و بارندگی و با توجه به شرایط جوی و برودت هوا، از مزرعه‌ داران و کشاورزان انتظار می‌رود برای جلوگیری از یخ‌زدگی باغات و مزارع تهمیدات لازم را در نظر بگیرند. فصل سرما مراقب قارچ‌ ها باشید.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تاکید کرد که کشاورزان باید در اسرع وقت انتقال ادوات، ماشین‌های کشاورزی و تولیدکنندگان تنظیم دمای گلخانه، دامداری، مرغداری، مراکز پرورش قارچ و حفاظت از کندوهای عسل در برابر سرما را انجام دهند.

محمد حسین عطایی گفت: باغداران با توجه به شرایط جوی تمهیدات لازم را که به آنان ازکاهش دما و تهدید سرمازدگی باغات قزوین سوی کارشناسان بخش ترویج توصیه شده در دستور کار قرار دهند و کشاورزان جهت کنترل آفات و بیماری ها، یخ آب زمستانه را اجرا کنند و مراقبت لازم را از نهال ها انجام دهند.

در بخش پرورش قارچ، توجه به کنترل هوای دما، جلوگیری از پخش دود ناشی از وسایل گرمایشی، توجه به تغییرات میزان رطوبت، توجه به تهویه مناسب از نگات ضروری است. برای اطلاعات بیشتر نکات پرورش قارچ در فصلهای سرد پاییز و زمستان را مطالعه فرمایید.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود تخلیه آب سیستم‌ های آبیاری و پمپ آب ها جهت جلوگیری از یخ زدگی ضروریست. کشاورزان باید نسبت به اضافه کردن ضدیخ به ماشین آلات خود اقدام کنند تا شاهد نقص فنی و از کارافتادگی آنها نباشند. دامداران هم لازم است نسبت به انتقال دام به اماکن سرپوشیده و حفاظت از بره‌ها و دام های تازه متولد شده را در برابر سرما و وزش باد در دستور کار قرار دهند.

استان قزوین در بخش کشاورزی دارای ۸۰ هزار بهره بردار است و دارای رتبه ششم تولید قارچ در کشور می‌باشد. به همین دلیل مسولان بر توجه به نگهداری و حفاظت از شرایط نگهداری قارچ ها در این فصل تاکید دارند. فصل سرما مراقب قارچ‌ ها باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا