غذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : چیلی قارچ

آشپزی با قارچ : دستور پخت چیلی قارچ تند و لذیذ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک غذای بین المللی دیگر طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم چیلی قارچ تند است. در ادامه با طرز تهیه این غذای خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه چیلی قارچ:

قارچ خورد شده: ۱ پیمانه
فلفل دلمه‌ای خورد شده: ۱/۲ پیمانه
فلفل چیلی سبز: ۱ عدد

پیازچه خورد شده: ۱/۳ پیمانه
پیاز خورد شده: ۱ عدد (اختیاری)
سیر خورد شده: ۱ قاشق چای‌خوری
روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
سس سویا: ۱ قاشق چای‌خوری
سس چیلی: ۳/۴ قاشق غذاخوری
سس کچاپ: ۳/۴ قاشق غذاخوری
فلفل: ۱/۸ قاشق چای‌خوری
نمک: به مقدار کافی
آ
ب: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه: 

ابتدا قارچ‌ها را بشویید و با دستمال حوله‌ای به خوبی خشک کنید. سپس هر کدام از آن‌ها را چهار تکه کنید. یک تابه بزرگ را روی شعله بگذارید و روغن را داخل آن بریزید تا داغ شود.

وقتی روغن داغ شد سیر خورد شده را داخل آن بریزید و حدود دو دقیقه تفت بدهید تا عطر خوبی از آن به مشام برسد. حال قارچ‌ها را همراه با فلفل سبز به تابه اضافه کنید (هسته‌های فلفل را خارج کنید و آن را به طور عمودی برش بزنید). ۲ دقیقه به تفت دادن ادامه دهید و بعد درب تابه را بگذارید و صبر کنید تا قارچ‌ها نیم‌پز شوند. فلفل دلمه‌ای و پیازچه خورد شده را اضافه کنید. هم چنان به سرخ کردن و زیر و رو کردن مواد ادامه دهید تا فلفل دلمه‌ای و قارچ پخته شوند. سس سویا، چیلی و کچاپ را همراه با ۲ قاشق آب روی مواد بریزید. به مقدار دلخواه نمک و فلفل بزنید و دو دقیقه دیگر تفت بدهید تا سس غلیظ شود. چیلی قارچ شما آماده است و می توانید آن را با پاستا یا برنج سرو کنید.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا