پیش غذا و دسر با قارچ

آموزش آشپزی : قارچ کبابی رستورانی

آشگزی با قارچ : طرز تهیه قارچ کبابی رستورانی

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار به سراغ یک پیش غذای جذاب و لذیذ یعنی قارچ کبابی رفته ایم. این پیش غذا یکی از محبوب ترین ها در بین سفارشات مشتریان رستوران ها می باشد و طعم فوق العاده آن اشتهای افراد را افزایش می دهد. حال می خواهیم  با این دستور پخت، امکان طبخ این غذای خوشمزه را برای شما عزیزان در منزل هم فراهم نماییم. امیدوارم که از طبخ و میل کردن این پیش غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه ی قارچ کبابی رستورانی

  • قارچ: چهارصد گرم
  • سس مایونز: دو قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده: سه قاشق غذاخوری
  • پیاز: یک عدد درشت
  • کره: پنجاه گرم
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

دستورپخت قارچ کبابی

برای تهیه قارچ کبابی رستورانی ابتدا پوست روی قارچ‌ها باید گرفته شده و سپس شسته شود  و داخل آب کش قرار داد تا آب اضافی‌شان برود. برای مرینت قارچ‌ها پیاز را به صورت حلقه‌ای خورد کرده و داخل یک کاسه مناسب بریزید. در ادامه سس مایونز را به همراه دو قاشق غذاخوری زعفران دم کرده و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و با دست خوب  مخلوط کنید تا یک دست شوند. در آخر قارچ‌ها را اضافه کنید و با دست زیر و رو کرده تا مواد به تمام قارچ‌ها برسد. به سلیقه خود می‌توان برای طعم دار کردن قارچ‌ها مواد دیگری مثل زنجبیل و لیموترش هم اضافه کرد. در ادامه روی درب کاسه را سلفون بکشید و به مدت دو ساعت در یخچال قرار داده تا قارچ‌ها طعم دار شوند.

پس از گذشت دوساعت قارچ‌ها را از یخچال خارج کرده  و به سیخ بکشید کره را هم به روش بن ماری روی بخار آب ذوب کنید و با زعفران باقیمانده مخلوط نمایید. برای کباب کردن قارچ‌ها می‌توان از روش‌ها متنوعی استفاده کرد. بهترین روش کباب کردن قارچ‌ ها استفاده از ذغال است که اگر در دسترس ندارید می‌توان از شعله گاز یا فر نیز استفاده کنید. البته اگر اولویت شما طعم قارچ کبابی است توصیه می‌شود حتماً از منقل ذغال استفاده کنید. هنگامی که قارچ‌ها را کباب می‌کنید از مخلوط کره و زعفران روی قارچ‌ها بمالید که این کار علاوه بر لذیذتر کردن کباب باعث خوش رنگ‌تر شدن آن نیز می‌شود. در پایان قارچ‌ های کبابی را به همراه سس باربیکیو سرو کنید.

نوش جان !!!

لطفا نظرات ارزشمند خود را در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، با ما در میان بگذازید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر پیش غذا و دسر با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا