غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : ته چین بادمجان و قارچ مجلسی

آشپزی با قارچ : طرز تهیه ته چین بادمجان و قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله هاگ ، اینبار به سراغ یک غذای ایرانی جذاب و پرطرفدار رفته ایم. غذایی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم ته چین بادمجان و قارچ می باشد. در ادامه با طرز تهیه این ته چین خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز برای تهیه ی ته چین بادمجان و قارچ:

برنج: سه پیمانه

زعفران دم کرده: به مقدار لازم

قارچ: صدو پنجاه گرم

بادمجان: شش عدد سایز متوسط

زرده تخم مرغ: دو عدد

ماست: یک لیوان

گلاب: یک قاشق

روغن مایع: نصف لیوان

نمک: نصف  قاشق چایخوری

روغن: برای سرخ کردن بادمجان

زردچوبه: یک قاشق چای خوری

در صورت تمایل می توانید از یک قاشق چای خوری شکر استفاده کنید.

طرز تهیه

ابتدا بادمجان‌ها را پوست بگیرید و آنها را به سایز دل خواه برش بزنید. روغن را در تابه ریخته و بادنجان ها را سرخ کنید. قارچ‌ها را نیز خوب شسته و به صورت لایه لایه خرد کنید. در تابه دیگری آن‌ها را با کمی روغن سرخ کنید و برای خوش طعم شدن آن یک قاشق آب لیمو اضافه کنید. بادمجان و قارچ سرخ شده را کنار بگذارید. برنج را بجوشانید و آن را زنده آب کش کنید. در یک کاسه زرده‌های تخم مرغ را با نمک و زعفران، زردچوبه خوب با هم زن مخلوط کنید، سپس ماست را اضافه کنید. روغن مایع را درون مخلوط بریزید و برنج آب کش شده را در مایه ته چین بریزید.

سپس قابلمه نچسبی را حاضر کنید. نصف مایه ته چین را در کف آن بریزید و آن را با قاشق صاف کنید. بادمجان‌های سرخ شده و قارچ‌ها را روی مواد بریزید سپس باقی مانده مایه ته چین  را اضافه کنید و با پشت قاشق خوب آن را صاف کنید. قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید و هنگامی که صدای روغن به گوش رسید، حرارت را روی کم‌ترین حالت قرار و اجازه دهید تا ته چین چهل دقیقه دم بکشد. برای تزئین از زرشک و خلال بادام و پسته استفاده  کنید.

پخت در فر

اگر می خواهید برای طبخ این غذای خوشمزه از فر استفاده کنید ابتدا باید کف ظرف مخصوص فر را با روغن یا کره خوب چرب کنید، سپس ته چین را به شیوه گفت شده در بالا در ظرف فر بریزید و در فر با دمای صد و هشتاد درجه سانتی گراد به مدت یک ساعت بپزید (فر را از بیست دقیقه قبل گرم کنید).

نوش جان !!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای ایرانی خوشمزه در کنار عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود را در باب مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا