غذای ایرانی با قارچ

خورشت قارچ و گوشت

دستور پخت خورش قارچ و گوشت خوشمزه

در این مطلب به آموزش پخت خورشت قارچ و گوشت میپردازیم. یکی از مهمترین مدل غذاهای ایرانی که طرفداران زیادی هم دارد خورشت ها هستند به نحوی که نماد غذای ایرانی به محسوب میشوند. خورش ها را میتوان در میهمانی ها و همچنین در کنارد دیگر اعضای خانواده به عنوان یک وعده غذایی سرو کرد. در ادامه با طرز تهیه خورشت قارچ و گوشت خوشمزه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

گوشت خورشتی: چهار یا پنج تکه

پیاز: یک عدد متوسط

قارچ: سیصد گرم

آلو بخارا: 15 عدد   آموزش آشپزی با قارچ هاگ

رب انار ملس: 2 قاشق غذا خوری

رب گوجه: یک قاشق غذا خوری

زعفران دم کرده: یک  قاشق غذا خوری

نمک: به مقدار لازم

زردچوبه: به مقدار لازم

فلفل: به میزان دلخواه

 

طرز تهیه خورشت قارچ و گوشت:

در ابتدا پیاز داغ درست کنید و گوشت‌ها را به آن اضافه کنید و بعد نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کرده و کمی تفت دهید سپس یک  قاشق غذا خوری رب گوجه را اضافه کنید و  به  چند دقیقه ای به تفت دادن ادامه دهید. مقداری آب روی مواد بریزید. در قابلمه را بگذارید تا بپزد. در مرحله ی بعدی آلوها را خیس کرده و قارچ‌ها را خرد کنید. حالا قارچ ها را در یک ماهی تابه بزرگ روی حرارت متوسط تفت دهید (روغن نریزید). سپس به قارچ ها کره اضافه کنید و با حرارت بالا تفت بدهید و به گوشت پخته شده آلو و قارچ ها را اضافه کنید. برای طعم بهتر یک یا  دو قاشق رب انار و سپس زعفران را نیز اضافه کنید، نیم ساعت به خورشت اجازه پختن و جا افتادن بدهید. بعد از گذشت این مدت خورشت آماده است و می توانید آن را به صورت خوراک با نان یا در کنار برنج سرو نمایید.

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای ایرانی با قارچ خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا ما را از نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، بهره مند سازید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا