غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : خورشت کرفس با قارچ (غذای گیاهی)

آشپزی با قارچ : طرز تهیه خورشت کرفس با قارچ در 20 دقیقه

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ، این بار سراغ طبخ نوع خاصی از یک غذای قدیمی و آشنا رفته ایم. در این مطلب می خواهیم به آموزش دستور پخت خورشت کرفس بپردازیم ولی نکته مهم این است که در این خورشت کرفس به جای گوشت از قارچ استفاده شده است؛ از این رو یک غذای گیاهی محسوب می شود و برای افراد گیاهخوار یا وجترین نیز مناسب می باشد. در ادامه با طرز تهیه خورشت کرفس با قارچ، با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خورشت کرفس با قارچ:

  1. کرفس: سه شاخه
  2. پیاز سرخ شده و طلایی: دو قاشق غذاخوری
  3. سیر: سه حبه
  4. گرد لیمو: یک قاشق چای خوری
  5. عصاره سبزی: یک قاشق غذاخوری
  6. زعفران: یک قاشق غذاخوری
  7. قارچ: سیصد گرم
  8. نعناع و جعفری: سیصد گرم
  9. نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
  10. آب: به میزان لازم

روغن : به میزان لازم

طرز تهیه خورشت کرفس با قارچ:

ابتدا ساقه کرفس را به اندازه دو سانتی متر، دو سانتی متر خرد کنید. سپس در قابلمه مورد نظر کمی روغن ریخته و کرفس را در آن تفت دهید. در ظرفی دیگر کمی روغن ریخته و سبزی ها را در آن سرخ کنید. سپس قارچ، زردچوبه، پیاز و گرد لیمو را به کرفس اضافه کنید و تفت دهید. سیر را به مخلوط سبزی اضافه کرده  تا عطر سیر در نعناع و جعفری بنشیند (میزان نعناع و جعفری باید یک به چهار باشد یعنی میزان نعناع یک چهارم میزان جعفری باشد زیرا بیشتر بودن نعناع باعث تلخی سبزی می شود).

بعد از ده  دقیقه که به مواد تفت داده شد مخلوط سبزی را به مخلوط کرفس اضافه کرده و سپس مقداری گرد لیمو، نمک و فلفل را به مواد اضافه کنید و بعد عصاره سبزی را اضافه کنید. اگر روغن مواد کم بود کمی روغن اضافه کنید و دوباره مواد را تفت دهید. سپس آب را اضافه کنید و کمی منتظر بمانید تا غذا بجوشد. بعد از اینکه غذا به جوش آمد زیر گاز را کم کنید. بعد از گذشت چهل و پنج  دقیقه تا یک ساعت غذا آماده است. پس از یک ساعت زیر گاز را خاموش کنید و خورشت را در ظرف مناسب بکشید و با برنج سرو کنید.

نوش جان

امیدواریم از دستور پخت خورشت کرفس خوشتان آمده باشد.

نظرات ارزشمند خود را در رابطه با این آموزش آشپزی با قارچ ، با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
2.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا