آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : قارچ استراگانف خوشمزه

آشپزی با قارچ : دستور پخت قارچ استراگانف مخصوص

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک غذای بین المللی دیگر طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم قارچ استراگانف مخصوص است. در ادامه با طرز تهیه این غذای خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه قارچ استراگانف:

کره:۱ قاشق غذاخوری

روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

موسیر خرد شده:۱ عدد

سیر رنده شده:۲ حبه

قارچ ورقه شده: ۹۰۰ گرم

آرد سفید: ۲ قاشق غذاخوری

خامه: ۱/۴ پیمانه

شیر: ۱/۴ پیمانه

آب سبزیجات: ۱ و ۱/۲ پیمانه

جعفری خرد شده: ۱/۴ پیمانه

فلفل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

نمک: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه قارچ استراگانف:

 کره و روغن زیتون را در تابه بزرگی بریزید و روی شعله قرار دهید تا کره کاملاً ذوب شود. سپس موسیر و سیر رنده شده را به روغن اضافه کنید و حدود ۳ دقیقه تفت بدهید تا کمی نرم شوند. قارچ‌های ورقه شده را اضافه کنید و حدود ۱۰ دقیقه به تفت دادن ادامه دهید تا قارچ‌ها طلایی رنگ شوند. پس از آن آرد را اضافه کنید. به هم زدن ادامه دهید تا آرد کمی جذب مواد شود (۱-۲ دقیقه). ۱/۴ پیمانه آب به مخلوط اضافه کنید و گرم کردن را ادامه دهید تا مایه  شروع به حباب زدن کند. خامه و شیر را نیز اضافه کرده و دو دقیقه دیگر به گرم کردن ادامه دهید تا سس شروع به غلیظ شدن کند. در آخر آب سبزیجات، فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید و در صورت لزوم هر از گاهی مخلوط را هم بزنید تا سس غلیظ و یک دستی حاصل شود. درب تابه را ببندید و آن را از روی شعله بردارید. قارچ استراگانف را می توانید همراه نان و سیب زمینی سرخ شده و یا ماکارونی پخته شده سرو کنید.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا