غذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : قارچ پلوی هندی

آشپزی با قارچ : دستور پخت قارچ پلوی هندی

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک غذای بین المللی دیگر طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم قارچ پلوی هندی است که به سبک دیگر غذاهای هندی تند و لذیذ می باشد. در این غذا از گوشت استفاده نشده و از این رو یک غذای گیاهی محسوب می شود و برای افراد گیاهخوار یا وجترین نیز مناسب می باشد. در ادامه با طرز تهیه این غذای خوشمزه با ما همراه باشید.
مواد لازم برای تهیه‌ی قارچ پلوی هندی:

قارچ: ۲۰ عدد
برنج باسماتی: ۲ فنجان
روغن: ۱ قاشق سوپ‌خوری
دانه رازیانه: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
چوب دارچین: ۲٫۵ سانتی متر
میخک: ۵ عدد
هل: ۵ عدد
برگ بو: ۱ عدد
پیاز (ریز خورد شده): ۱ عدد
فلفل سبز: ۲-۳ عدد
خمیر دارچین و سیر: ۱ قاشق سوپ‌خوری
زردچوبه: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
نمک: به مقدار لازم
گشنیز جهت تزئین: به مقدار لازم   آموزش آشپزی با قارچ هاگ

دستور پخت:

ابتدا قارچ‌ها را شسته و کنار بگذارید. برنج باسماتی را نیز شسته، آبکش کرده و کنار بگذارید. سپس روغن را داخل یک زودپز داغ کنید. دانه‌های رازیانه، دارچین، میخک، هل و برگ بو را اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه تفت دهید سپس پیاز و فلفل تند سبز را اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز‌ها نیمه شفاف شوند.
بعد خمیر سس و زنجبیل را اضافه کنید و بعد زردچوبه را و خوب مخلوط کنید. قارچ‌ها را اضافه کنید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه در روغن سرخ کنید حالا برنج و مقدار آب لازم و نمک را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید سپس در زودپز را ببندید و تا زمانی که آماده شود بپزید. تا زمانی که سوت زودپز به صدا در آمد برنج را پخته و بعد شعله را کم کرده و ۵ دقیقه دیگر به پختن ادامه داده و سپس شعله را خاموش کنید.
صبر کنید تا در زودپز آزاد شود. سپس آن را باز کنید و به آرامی برنج را کود کنید و روی آن را با گشنیز تزئین کنید. غذا را گرم به همراه با ماست و خیار سرو کنید.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا