پیش غذا و دسر با قارچ

دستور پخت انواع قارچ کبابی مخصوص کباب خورها

قارچ‌کبابی پای ثابت اکثر مهمانیها و طبیعت‌گردی‌ها است

آیا کسی را می‌شناسید که عاشق انواع قارچ کبابی نباشد؟! من هم نمی‌شناسم. قارچ‌کبابی پای ثابت اکثر مهمانیها، و طبیعت‌گردی‌ها است. در هر مغازه فست‌فودی می‌توانید آن را پیدا کنید و در ایران جای خود را به خوبی در جگرکی‌ها در کنار سیخ‌های جگر و دل و قلوه و بال پیدا کرده است.

قارچ کباب شده انواع و اقسام بسیار متنوعی دارد که در این جا با آنها و دستور پختشان آشنا می‌شویم. شما هر مدل از این قارچهای خوشمزه را دوست داشتید به راحتی می‌توانید تهیه کنید.

انواع قارچ‌کبابی

قارچ‌کبابی را هر جور که کباب کنید خوشمزه است؛ چه آن را ساده ساده کباب کنید، چه در انواع مواد مختلف بخوابانید. فرقی نمی‌کند قارچ دکمه‌ای باشد یا صدفی یا شیتاکه. همین که کبابش کنید، عاشقش می‌شوید!

قارچ کبابی
انواع قارچ کبابی

قارچ‌کبابی ساده 

ساده ترین روش کباب کردن قارچ این است که آن را بدون هیچ مخلفاتی روی آتش بگیرید! به سادگی آن توجه نکنید، این روش کباب کردن، مخصوصا در کمپها و طبیعت‌گردی‌ها روحتان را جلا می‌دهد.

قارچ کبابی ذغالی

این روش کباب کردن، مخصوص جیکرگی‌هاست. آنها قارچهای خوشمزه دکمه‌ای را در کره و نمک و فلفل می‌خوابانند و بعد وقتی شما آنها را سفارش می‌دهید روی ذغالها می‌گذارند. دستور کباب کردن آنها را در رسپی قارچ‌کبابی ذغالی یاد بگیرید.

قارچ کبابی ذغالی
رسپی قارچ کبابی زغالی

قارچ‌کبابی رستورانی

اگر یک قارچ کباب شده خاص و خوشمزه می‌خواهید که فقط در رستورانهای لاکچری سرو می‌شود و آن را به عنوان پیش غذا کنار بشقاب اصلی برای شما می‌آورند، حتما به رسپی قارچ‌کبابی رستورانی مراجعه کنید.

قارچ‌کبابی مخلوط

قارچها را میتوانید با انواع خوراکیهای دیگر مثل تکه های مرغ، فلفل، سوسیس، و گوجه کباب کنید و از طعم خاصشان لذت ببرید. دستور پخت بعضی از این کبابهای مخلوط را برای شما در این بخش آورده‌ایم:

  •  قارچ و مرغ کبابی

قارچ‌کبابی سوخاری

اگر از غذاهایی که سوخاری می‌شوند لذت می‌برید حتما از طعم این قارچ سوخاری کباب شده هم خوشتان خواهد آمد. طعم این فست فود خوشمزه را با دستور پخت قارچ‌کبابی سوخاری امتحان کنید.

ساندویچ‌های قارچ‌کبابی

از قارچهای کبابی برای درست کردن ساندویچهای خوشمزه هم استفاده می‌شود. می‌توانید دستور پختهای زیر را برای درست کردن آنها تست کنید. این ساندویچهای خوشمزه برای مهمانیهای عصرانه شما عالی است:

  • ساندویچ قارچ‌کبابی با سیر

قارچ‌کبابی های اگزوتیک

همه نوع قارچ را میتوان کباب کرد. مخصوصا قارچهای صدفی و شیتاکه در بین قارچهای اگزوتیک برای این کار فوق‌العاده هستند.

قارچ کبابی پورتابلو
دستور پخت انواع قارچ کبابی

خواص قارچ‌کبابی

پژوهشها نشان داده که در قارچهای کبابی، محتوای پلی فنل و فعالیت آنتی اکسیدانی به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد و هیچ کاهش قابل توجهی در ارزش غذایی قارچ‌های پخته شده وجود ندارد. در مقاله قارچ سرخ کرده ممنوع! قارچ‌کبابی بخورید میتوانید با خواص این سبک از پخت در قارچ بیشتر آشنا شوید.

قارچ کبابی ساده
خواص قارچ کبابی

نکات ویژه در هنگام کباب کردن قارچ

مهم نیست کدام دستور پخت را انتخاب می‌کنید و یا این که از چه نوع قارچی برای کباب کردن استفاده می‌کنید. در هر صورت باید دقت کنید که قارچها را درست کباب کنید، در حرارت لازم آنها را قرار دهید و زمان کافی به کباب شدن آن اختصاص دهید. همه این نکات تخصصی را در مقاله نحوه کباب کردن قارچ به تفکیک شرح داده‌ایم. لطفا قبل از کباب کردن قارچهای خوشمزه حتما این مقاله را مطالعه کنید تا کبابهای شما عالی و بی نظیر باشند.

برای دیدن دستورات بیشتر پیش غذا و دسر با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
4.4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا