اخبار جهان در حوزه قارچ

پرورش قارچ های خوراکی آسیا با چهار ویژگی خاص

مقاله علمی درباره ژنتیک ، ژنومیک و پرورش قارچ های خوراکی در آسیا

مجله Frontiers (فرانتیز) از همه پژوهشگران در سراسر دنیا برای نگارش درباره ژنتیک ، ژنومیک و پرورش قارچ های خوراکی در آسیا دعوت به همکاری می‌کند. آخرین مهلت ارسال چکیده  (4 اردیبهشت) 24 آوریل 2023 و آخرین مهلت ارسال مقاله  ( 31 مرداد  1402) 22 اوت 2023 خواهد بود.

چرا ژنوم قارچ خوراکی آسیایی مورد علاقه مجله فرانتیز است؟

قارچهای خوراکی چهار ویژگی خاص دارد که آن را در سطح جهان مورد توجه قرار داده و از سایر محصولات متمایز می‌کند:

  • اولا، آنها سرشار از مواد مغذی از جمله پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی هستند.
  • ثانیا، آنها خوشمزه هستند، و عنوان “لذیذ زمینی” را چینی‌ها به قارچ داده‌اند.
  • ثالثاً، آنها در ترکیبات فعال عملکردی فراوان هستند.
  • در نهایت، آنها ظرفیت بالایی برای تخریب زباله دارند و نقش مهمی در بازیافت کشاورزی دارند.

صنعت قارچ خوراکی به طور پیوسته در آسیا رشد کرده و بیش از 85 درصد از کل تولید جهانی را به خود اختصاص داده است. اخیراً در آسیا پیشرفت زیادی در جمع آوری منابع ژرم پلاسم طبیعی، ژنتیک، پرورش و تکنیک های پرورش قارچ خوراکی حاصل شده است.

قارچ های خوراکی به عنوان یک غذای سالم بیش از هر زمان دیگری اهمیت خواهند داشت. خلاصه کردن گذشته، نگاه کردن به آینده و ارائه پیشنهادهایی برای رشد صنعت قارچ خوراکی آسیا، به ویژه در ارزیابی و استفاده خلاقانه از منابع ژرم پلاسم، فناوری بهبود ژنتیکی، و بهبود تکنیک‌های کشت مرتبط، مهم است.

اخیراً، محققان بیشتر و بیشتری نقشه‌برداری ژن را برای صفات مهم زراعی با استفاده از فناوری ژنتیک سنتی و ژنومیک تجزیه و تحلیل کرده‌اند. توابع ژن توسط ترانسکریپتومیکس، پروتئومیکس، و غیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این مطالعات داده‌های عظیمی را برای تأیید عملکرد ژنتیکی قارچ‌های خوراکی فراهم می‌کند و پایه و اساس پرورش جهت گیری قارچ های خوراکی را ایجاد می‌نماید.

با این حال، چنین پژوهش‌هایی باید سیستماتیک‌تر و جامع تر باشد. علاوه بر این، نیاز مبرمی به راه‌حل‌های نوآورانه در تولید قارچ خوراکی، مانند نحوه پرورش گونه‌های جدید، افزایش کارایی تولید، و تضمین تولید ایمن و با کیفیت بالا وجود دارد.

موضوعات پژوهش باید چه چیزهایی را شامل باشد؟ 

این موضوع تحقیقاتی مبتنی بر ژنتیک ، ژنومیک و پرورش قارچ های خوراکی در آسیا است و بنابراین بر موضوعات مختلفی تمرکز دارد که شامل موارد زیر باشد، هرچند فقط محدود به موارد زیر نیست و از ابتکارات نیز استقبال می‌شود:

  • بررسی اجمالی صنعت قارچ های خوراکی.
  • ارزیابی نوآورانه منابع ژرم پلاسم قارچ خوراکی.
  •  اهلی سازی گونه های جدید قارچ خوراکی.
  •  تجزیه و تحلیل ژنتیکی و ژنومی صفات مهم زراعی.
  •  اصلاح نژاد و صنعتی شدن ارقام جدید.

آیا مجله معتبر فرانتیز، را می‌شناسید؟

Frontiers سومین ناشر و ششمین ناشر تحقیق و پلت فرم علمی باز است. مجلات تحقیقاتی این نشریه توسط متخصصین جامعه و همکاران مورد بررسی قرار می‌گیرند و توسط تابلوهای سرمقاله بیش از 202،000 محقق برتر بررسی می‌شوند. با داشتن فناوری پیشگام، استانداردهای کیفیت آندریگور ، مقالات تحقیقاتی این نشریه بیش از 1.9 میلیارد بار مشاهده شده که نشان دهنده قدرت تحقیقات باز است.

سیاست و استانداردهای ارائه در مجله را در بخش راهنمای نویسندگان مجله بخوانید.

اخبار جهان در حوزه قارچ را با هاگ پیگیری کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا